Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:07:03 GMT

اتهامات جدید آلمان به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۷۱۶۲

اتهامات جدید آلمان به ترکیه

وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی جنجال برانگیز ترکیه را متهم کرد که در حملات نظامی خود به شمال سوریه بخشهایی از این منطقه را ضمیمه خود کرده و ساکنان آن را متواری می‌کند. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگرت کرامپ-کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان ترکیه را به الحاق بخش هایی از شمال سوریه به کشورش متهم کرده و با این اظهارات خود موجبات تحریک و عصبانیت برخی سیاستماران را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز گذشته در سخنانی در ارفورت آلمان این اتهام را به ترکیه به عنوان شریک ناتو وارد کرد که به بهانه علایق امنیتی خود به صورت غیر قانونی مناطقی را ضمیمه خود کرده است.

این ادعای وزیر دفاع آلمان حتی در داخل کشور هم انتقادهایی را به همره داشته و الکساندر گراف لامبسدورف، از سیاستمدران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان این انتقاد را به وزیر دفاع آلمان وارد کرد که اطلاعات غلطی را گسترش می دهد.

رجب طیب اردوغان از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه این هشدار را به اروپا داده بود که اگر شما تلاش کنید عملیات کنونی ما را به عنوان اشغالگری مشخص کنید بنابراین ما بازی ساده ای داریم. در این صورت ما درهای خود برای هجوم پناهندگان به سمت اروپا را باز می کنیم.

وزیر دفاع آلمان اخیرا همچنین طرح تاسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را ارائه داده که این ایده هم بحث های داغ و جنجال برانگیزی را به راه انداخته است.

به درخواست وی یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه باید بر مبنای یک تصمیم شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شود.

به گفته وی این منطقه امنیتی را می توان به بخش هایی تقسیم کرد که آلمان مسئولیت یکی از این بخش ها را بر عهده می گیرد. وی با تاکید بر اینکه تمدید آتش بس در شمال سوریه مسئله را حل نمی کند گفت: بنابراین پیشنهاد وی در این باره منسوخ نشده است.

تمرکز وزیر دفاع آمریکا بر ترکیه و سوریه در نشست ناتواصابت موشک‌های ارتش ترکیه به یک روستا در حومه حلب سوریهآغاز گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در خطوط مرزی سوریه-ترکیه

کارن بائر قرار است در دیدار آِینده وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره این طرح خود صحبت کند. وی این مسئله که روسیه هم دراین طرح مشارکت داده شود را مهم ارزیابی کرد.

با این همه "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان به این ایده وزیر دفاع انتقاد وارد کرده و گفته است: "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، این پیشنهاد خود را در یک نقطه زمانی غلطی ارائه داده است.

مرکل البته از این طرح استقبال کرده و اعلام کرده است که در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد "کارن بائر" صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان