Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: امروز در این نمایشگاه محصولاتی عرضه شده که در تراز تولیدات برندها و شرکت های معتبر جهانی و کشورهای پیش روی این صنعت در سطح جهان است.

وی ادامه داد: از نظر قیمت نیز محصولات تولید ایرانی امکان رقابت با محصولات و برندهای معتبر جهانی را دارند و می توانند در بازار جهانی موفق عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: تامین مواد اولیه به عنوان یکی از دغدغه‌هایی اصلی این صنعت مورد توجه است که باید در این موضوع با عنایت به ظرفیت های موجود از جمله تولیدات پتروشیمی و همچنین بسترهای ایجاد شده برای داخلی سازی برخی مواد مورد نیاز، حتما این روند توسعه ای در این صنعت تداوم خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: اولویت نخست در حمایت از صنایع و تولیدات ایرانی تغییر باورها و حمایت مردم از محصولات کشورمان است که می تواند ضامن موفقیت صنایع مختلف در کشور شود.

رحمانی اعلام کرد: بسیاری از تولیدات کشورمان امکان و ظرفیت رقابت با تولیدات معتبر جهانی را دارند و باید از طرف خودمان نیز مورد حمایت جدی تری انجام قرار بگیرند.

وی گفت: هم اکنون واحدهای صنفی و صنعتی بسیار خوبی در حوزه کیف، کفش و چرم در سطح کشور داریم که در کشورهای مختلف جهان دارای شعبات فروش بسیار خوبی هستند و برند ایرانی در این کشورها به خوبی شناخته شده و دارای اعتبار است.

وزیر صمت افزود: تغییر باور و نگرش در میان آحاد مختلف مردم مهم تر و موثرتر از هر نوع حمایت از هر شکل دیگری از حمایت ها در سطوح مختلف است.

رحمانی با اشاره به زمینه های ایجاد شده برای همکاری مشترک واحدهای تولیدی و شرکت های پتروشیمی برای تامین مواد اولیه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش دیگری از نیاز های مواد اولیه این صنعت از طریق داخلی سازی در حال تکمیل است و قطعاً برای تامین حداکثری مواد اولیه نیز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدها نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده از سوی تولید کنندگان صنایع مختلف از جمله این حوزه است که با سوق دادن منابع داخلی سرگردان به سمت تولید این مشکل را می توانیم به حداقل ممکن برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته گاهی شاهد طرح برخی دغدغه ها بابت عدم همکاری مناسب برخی دستگاه‌ها و متولیان حوزه تولید با صنعتگران هستیم که این موضوع یکی از ملزومات همان باور عمومی است که هر فردی در این کشور باید با یک نگاه مسئولانه در قبال تولید و صنعت قدم بردارد.

رحمانی خاطرنشان کرد: حمایت از صنعت و تولید در عمل فرصتهای جدید شغلی برای جانان این مرز و بوم، رفع فقر، خودکفایی و قطع وابستگی ها در عرصه های مختلف کشور می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت رونق تولید و اینکه هر یک از دستگاه‌های دولتی و عوامل موثر در حوزه تولید مکلف اند همکاری های لازم را برای توسعه این بخش داشته باشند، گفت: در مجموع امسال روند رشد بخش تولید کاملاً مثبت بوده، البته با نقطه ایده آل فاصله داریم و باید برای دستیابی به اهداف متعالی رونق تولید بیش از این همت کنیم و تلاش به خرج دهیم ما می توانیم به نقطه ای که جایگاه و شان آن را داریم دست یابیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد

پس از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

به گزارش تسنیم، ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید درخصوص استفاده از برند نوکیا و تأیید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به‌نظر می‌رسد در روز‌های آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد