Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر پنجشنبه در حاشیه اختتامیه همایش استانداران سراسر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین قسمت انتخابات احراز هویت است و بیشترین تخلفات در این بخش رخ می‌دهد از این رو با شورای نگهبان به توافق رسیدیم که از سیستم الکترونیکی برای این بخش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین به توافق اولیه رسیده‌ایم که اخذ و شمارش آراء در ۱۴۰ شهر نیز الکترونیکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و با شکوه صورت گرفته است و قانون محور و ملاک خواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگ کردن دستگاه‌های مختلف در برگزاری انتخابات از وظایف وزرات کشور و استانداران است، افزود: استانداران نقش مهمی در برگزاری انتخابات امن و سالم دارند لذا در همایش استانداران در مشهد نکات لازم در این خصوص مورد بحث قرار گرفت.

پول‌های نامشخص برای انتخابات مساله‌ساز است

وزیر کشور در خصوص ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات نیز گفت: پول با هر منشا نامعلوم و نامشخصی که وارد انتخابات و هر جریان سیاسی شود، می‌تواند مشکل ایجاد کند.

رحمانی فضلی افزود: برای جلوگیری از این مهم لایحه‌ای توسط دولت و وزارت کشور تهیه و به مجلس ارسال شده است که بر اساس آن هر فردی که در انتخابات نامزد می‌شود باید صورت مالی داشته و منابع، محل و مسیر درآمدش مشخص باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون خاصی برای مقابله با ورود پول‌های نامشخص به عرصه انتخابات نداریم اما این به معنای بسته بودن دست در حوزه نظارت نیست و هر گروه و حزبی گزارشی از ورود پول‌هایی با منشا نامشخص و منابع نامناسب در انتخابات ارائه دهند در محاکم بدان رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: قانون را در مقوله انتخابات قانون اجرا می‌کنیم و با شورای نگهبان هم همکاری جدی داریم و بنا بر این است که از هیچ محلی در هیچ مرحله‌ای حقی از کسی ضایع نشود از این رو شخصا شکایات را پیگیری می‌کنم.

کد خبر 460251 برچسب‌ها عبدالرضا رحمانی‌ فضلی مجلس - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس