Web Analytics Made Easy - Statcounter

از تازه‌ترین قراردادهای اکران در سینماهای کشور تا ساخت فیلم توسط کارگردان‌های مهم، اخباری است که در ادامه می‌خوانیم. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان را در ادامه می‌خوانیم.

 

تعطیلی سینماهای کشور در ایام سوگواری

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش در هفته آتی، شنبه از ساعت 17 شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همینطور روز یکشنبه به طور کامل سینماهای کشور تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور دوشنبه شب شهادت امام رضا (ع) از ساعت 17 تا روز سه‌شنبه روز شهادت، سینماهای کشور تعطیل است.

زندباف: برخی برای فروش بالا از خط قرمزهای سینما عبور می‌کنند/ قصه و "قهرمان بامعرفت" عامل ماندگاری است

 

از «مطرب» و «سمفونی نهم» تا «آشفته‌گی» ‌و «چشم و گوش بسته»

در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد تا فیلمهای «مطرب» و «چشم و گوش بسته» از چهارشنبه 8 آبان اکران شوند. فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی «محمدرضا هنرمند» در گروه سینمایی فرهنگ از پانزدهم آبان اکران می‌شود، همچنین فیلم «تورنادو» به کارگردانی «جواد هاشمی» از پانزدهم آبان در گروه سینمایی آزاد استارت خورده و ادامه نمایش آن در سرگروه «زندگی» خواهد بود. شورا مقرر کرد انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی «محسن عنایتی» در گروه آزاد از پانزدهم آبان اکران شود.

به جز این قرارداد اکران کمدی «جهان با من برقص» به کارگردانی «سروش صحت» در  گروه استقلال ثبت شد، همچنین قرارداد اکران «آشفته گی» به کارگردانی فریدون جیرانی در گروه زندگی ثبت شد.

آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی

 

واکنش کارگردان «مرد آهنی» و مدیر عامل دیزنی به انتقادات اسکورسیزی و کوپولا از فیلم‌های مارول

انتقاد تند «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کوپولا» از فیلم‌های مارول واکنش‌های بسیاری از فیلمسازان را داخل و خارج از استودیو به دنبال داشته و حتی «کن لوچ» کارگردان برنده‌ی نخل طلای کن را هم در این باره اظهار نظر کرده. کارگردان «اینجانب، دنیل بلیک» اخیراً فیلم‌های مارول را با همبرگر مقایسه کرده است. «ناتالی پورتمن»، «تایکا وایتیتی»، و «جیمز گان» که سابقه‌ی همکاری با «دنیای سینمایی مارول» را داشته‌اند همگی از عناوین ابرقهرمانی استودیو در مقابل ادعای «نفرت‌انگیز» بودن دفاع کرده‌اند. اما «جان فاورو» کارگردان «مرد آهنی» (Iron Man) و بازیگر «دنیای سینمایی مارول» سعی کرده واکنشی دیپلماتیک‌تر نشان دهد.

او سه‌شنبه در مصاحبه با CNBC در این باره می‌گوید: «این دو کارگردان قهرمانان من‌اند، و حق دارند در این خصوص اظهار نظر کنند. اگر تلاش‌های آنان نبود من امروز در این جایگاه قرار نداشتم. آن‌ها سرچشمه‌ی ایده‌های هنری‌اند و شما ردپای آنان را در فیلم «سوئینگرز» من می‌توانید بیابید.»

«باب ایگر» مدیر عامل «دیزنی» که «استودیوی مارول» را در مالکیت دارد می‌گوید اگر «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کوپولا» می‌خواهند از فیلم‌ها شکوه کنند کاملاً آزادند، اما قویاً از فیلم‌های مارول حمایت کرده است. او در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» می‌گوید: «اسکورسیزی و کوپولا دو انسانی‌اند که من در بالاترین جایگاه‌ها در نظرشان می‌آورم. اما وقتی فرانسیس از واژه‌ی «نفرت‌انگیز» استفاده می‌کند، [باید بگویم که] این واژه را برای افرادی حفظ کرد که اقدام به قتل عام می‌کنند. اما ما با فیلم روبروییم.»

«ایگر» در ادامه می‌گوید: «این توهینی است به تمام کسانی که روی این پروژه‌ها کار کرده‌اند… آیا می‌خواهید بگویید فیلم «پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر» تأثیری کمتر از آنچه اسکورسیزی و کوپولا ساخته‌اند دارد؟»

تریلر نهایی «جنگ‌های ستاره‌ای: خیزش اسکای واکر» منتشر شد+فیلم

 

درخواست پرویز پرستویی از رییس سازمان سینمایی: «صد سال به این سال‌ها» را اکران کنید

با رفع توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» حالا انتظار برای رفع توقیف دیگر فیلم‌های سینمایی ایجاد شده است. یکی از این فیلم‌ها سینمایی «صدسال به این سال‌ها» ساخته «سامان مقدم» است که در آن «پرویز پرستویی» بازی می‌کند. حالا این بازیگر سینما نوشته که: آقای انتظامی دوازده سال پیش فیلمی به تهیه کنندگی آقای مرتضی شایسته و کارگردانی خوب دوست عزیزم سامان مقدم نازنین ساخته شد، به نام «صدسال به این سال‌ها» ولی تا کنون اکران نشده و در بایگانی راکد خاک می‌خورد. تقاضا دارم دوساعت از وقت گرانبهایتان را صرف دیدن این فیلمها کنید. شک ندارم که با دیدن فیلم خودتان پاسخگوی مسئولین مصلحت اندیش سابق خواهید بود. چرا که پخش این فیلم هم دنیا را دارد و هم آخرت.

بدون شک بلحاظ محتوی ارزشهای هشت ساله دفاع مقدس را حفظ کرده. فیلم نمودار یک زن معتقد و پایبند ایرانی یا بهتر بگویم (مادر شهید) است،که چه دوران سختی را سپری کرده و چگونه استوار شخصیت خود را حفظ کرده، این از آخرت و اما (دنیا) منظورم این است اگر ملاک امروزه سینما متاسفانه فقط فروش است، یعنی گیشه، این بخش را هم تامین و تضمین خواهد کرد. امیدوارم هرچه زودتر مردم عزیز را میهمان این فیلمها کنیم. 

 

اصغر فرهادی در تدارک ساخت فیلمی تازه

برخی از شنیده‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که کارگردان اسکاری سینمای ایران قرار است تا در شهر شیراز فیلم جدید خود را بسازد. این فیلمساز کشور قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که مایل است تا فیلم بعدی خود را در کشور خود بسازد و در آنجا نیز اکران کند. حالا روابط عمومی فیلم جدید فرهادی گفته که تصمیم قطعى براى  چگونگى تولید این فیلم بعد از اتمام نگارش فیلمنامه گرفته خواهد شد. طبیعتا هیچ کدام از بازیگران و دست اندرکاران این پروژه در این مرحله انتخاب نشده اند. پس از اتمام نگارش فیلم نامه اخبار تولید آن از سوى روابط عمومى فیلم منتشر خواهد شد و تنها خبرهایى که از سوى روابط عمومى فیلم منتشر شود مورد تایید است.

البته شاید فیلم جدید فرهادی یک کمدی باشد. زیرا او در یکی از همین مصاحبه‌ها در خارج از کشور گفته بود که آرزوی ساخت یک فیلم کمدی دارد و شاید فیلم بعدی من یک کمدی باشد.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هالیوود سینمای جهان سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود سینمای جهان سینمای ایران سینما هالیوود سینمای جهان سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد