Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:32:28 GMT

ممنوع شدن معرفی کودکان مهدکودک به مراکز مدلینگ

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۸۲۸۶

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ارسال بخشنامه‌ای مبنی بر «غیر قانونی بودن معرفی کودکان مهد‌های کودک به مراکز مدلینگ» برای تمامی مهد‌های کودک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده ابزاری از کودکان زیبا رو در مهد‌های کودک و معرفی آنان به مراکز مدلینگ توسط مدیران مهدها، گفت: تا کنون گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم، اما برای تاکید بیشتر بر مواضع و سیاست‌های بهزیستی در خصوص کودکان، همین امروز بخشنامه‌ای در خصوص غیر قانونی بودن این کار تدوین و به تمامی مهد‌های کودک استان تهران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی در خصوص شیوه‌های نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد مهد‌های کودک، گفت: اکیپ‌های مشخصی از کارشناسان و همکاران ما در بهزیستی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، در تمام طول سال و به خصوص در سه ماهه اول سال تحصیلی (که کودکان بیشتری در مهد‌های کودک حضور دارند) بازدید و بازرسی از تمامی مهد‌های را انجام و گزارش می‌دهند.


وی افزود: همچنین سرویس پیام کوتاه به شماره۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ برای اعلام انتقاد، پیشنهاد، اعتراض و هرگونه گزارش در اختیار هموطنان عزیز تهرانی قرار دارد که همکاران ما در ستاد بهزیستی کشور این پیام‌ها را دریافت می‌کنند و ظرف مدت ۲۴تا ۴۸ساعت بازخورد و اقدام لازم را انجام می‌دهند.


مسعودی فرید همچنین از سایر هموطنان در سراسر کشور خواست تا با تماس با مراجعه به بهزیستی استان و یا شهرستان خود؛ تخلفات، گزارشها، انتقادات، پیشنهاد‌ها و... در خصوص مهد‌های کودک را به گوش مسئولین امر برسانند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، بیشترین موارد تخلف شکایت از مهد‌های کودک را مسائل مربوط به شهریه عنوان کرد و افزود: استعلام در خصوص مبلغ و یا نرخ افزایش شهریه مهد‌های کودک، بیشترین موارد تماس را به خود اختصاص داده است و در موارد جزیی نیز حوادثی که در مهد برای کودکان اتفاق می‌افتد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی؛ وی افزود: بر اساس قانون، نرخ و درصد افزایش شهریه باید در تابلوی اعلانات مهد‌ها نصب شود و همچنین واریز آن نیز به حساب مشخص مهد کودک باشد تا قابلیت رهگیری و پیگیری را داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده تابناک مدلینگ مهدکودک کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟