Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد از رشد ۴۵ درصدی بقاع متبرکه صومعه‌سرا نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همایش یاوران وقف در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسن راستاد» امروز(پنج‌شنبه، 2آبان) درنشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: هفته آخر ماه صفر تحت عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه در نظام مقدس اسلام، وقف از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: وقف در همه قرن‌ها و اعصار وجود داشته و اختصاص به زمان، قوم و یا نژادی خاص ندارد.

 

وی با بیان اینکه موضوع وقف در نظام مقدس اسلامی هدفمندتر و مدون‌تر و با برنامه ریزی انجام گرفته است، گفت: اوج پیشرفت علمی مسلمانان به موضوع وقف بر می‌گردد.

 

راستاد با بیان اینکه در سطح کشور بالغ بر 40 دانشگاه و هزار و 400 مدرسه وقفی وجود دارد، تصریح کرد: اراضی برخی از مراکز خدماتی، درمانی و مدارس در سطح شهرستان صومعه‌سرا موقوفه هستند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای 65 بقعه متبرکه است که از این میان 10 بقعه شاخص هستند، خاطرنشان کرد: 354 موقوفه تحت پوشش داریم که بخشی متصرفی و بخشی غیر متصرفی است.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای پنج هزار رقبه است، اظهار کرد: از این تعداد 2 هزار روابط استیجاری و سه هزار متصرف است که پرونده‌سازی شده و در مرحله پیگیری، شناسایی و نعیین تکلیف است.

 

راستاد با بیان اینکه حدود 32 روستای صومعه‌سرا دارای موقوفه و اراضی وقفی است، افزود: درآمد بقاع متبرکه شهرستان در هفت ماهه سال جاری بالغ بر 170میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45درصد رشد داشته است.
 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه در حوزه موقوفات نسبت به سال قبل صددرصد رشد داشته‌ایم، گفت: در سال جاری 20 میلیون تومان به فقرا و دانش‌آموزان نیازمند و 13 میلیون تومان به مساجد شهرستان پرداخت کردیم.

 

وی با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی اقدام به جمع‌آوری نذورات و برنج کردیم، تصریح کرد: این نهاد توانست با مساعدت خیرین 500 کیلو برنج و پنج میلیون تومان پول نقد به موکب اربعین حسینی(ع) کمک کند.

 

راستاد با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وقف، خاطرنشان کرد: همایش یاوران وقف، نشست تخصصی و هم‌اندیشی با اصناف و بازاریان برای ترویج فرهنگ وقف، رونمایی پروژه گلدسته بقعه سیدابراهیم و سیدمحمد تنهاسوار کل از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد خراسان جنوبی اصفهان مساجد هفته وقف همایش یاوران وقف موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان