Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:51:28 GMT

پایان داستان پراید از زبان مدیرعامل سایپا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۱۹۱۲

پایان داستان پراید از زبان مدیرعامل سایپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينكه با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی برای خروج محصولات خانواده پرايد از مدار تولید را از نخستین روزهای حضورش در سایپا در دستور كار اين گروه خودروسازي قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سایپا نیوز، سيد جواد سليماني با بيان اينكه با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی برای خروج محصولات خانواده پرايد از مدار تولید را از نخستین روزهای حضورش در سایپا در دستور كار اين گروه خودروسازي قرار داده، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ريزي دقيق براي پايان دادن به توليد اين محصول آغاز شد و از ابتداي امسال نيز با افزایش تدريجي سهم سایر محصولات سايپا این برنامه را به مرحله اجرا درآوردیم، اما براي جلوگيري از وارد شدن التهاب به بازار این موضوع را در آن زمان رسانه‌اي نكرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: متاسفانه به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي، توليد خودروسازان كاهش يافت و اين كاهش توليد به همراه ايجاد تقاضاي كاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی، بازار خودرو را با نابساماني مواجه كرد. از اين رو و براي جلوگيري از التهاب بيشتر، برنامه كاهش و توقف توليد پرايد رسانه‌اي نشد، اما فرآیند اجرايی آن را با جديت دنبال كرديم.

 

سليماني افزود: توليد فعلي پراید تا اتمام تعهدات در تاریخ‌های اعلام شده و تحويل خودروهاي ثبت نامي انجام خواهد شد؛ بنابراین هموطناني كه در طرح‌هاي پيش‌فروش و فروش‌فوري اين محصول ثبت‌نام كرده اطمينان داشته باشند كه هيچ مشكلي در تحويل خودروهاي آنان پيش نخواهد آمد و تمامي محصولات فروخته شده، تحويل آنها خواهد شد.

 

وي ادامه داد: برنامه توقف عرضه پرايد به بازار داخلي را در ماه‌هاي گذشته و در جلسات مختلف غيرعلني با مدیران ارشد کشور و اعضاي محترم كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اعلام كرديم كه اين عزيزان نيز در گفتگو با رسانه‌ها به آن اشاره داشته‌اند، همين موضوع نشان مي‌دهد كه سايپا براي توقف توليد اين محصول برنامه داشته است.

 

سليماني در ادامه گفت: مهمترين نكته در اجراي برنامه كاهش و توقف توليد خودرو پرايد، موضوع جايگزيني محصولات در خطوط توليد و البته بازار است كه اين بخش از برنامه نيز به طور كامل در حال اجراست و محصولات تيبا، كویيك و ساينا جايگزين محصولات خانواده پرايد شده و مي‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

 

سليماني در ادامه زمان توقف توليد مدل‌هاي سواري خانواده پرايد در بازار داخلي را اعلام كرد و گفت: همان‌گونه که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام فرمودند توليد پرايد مدل۱۳۲ تا پايان دي‌ماه ۹۸، پرايد مدل۱۱۱ تا پايان ارديبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پايان تيرماه ۹۹ به پايان خواهد رسيد.

 

به گفته وي يكي از شاخص هاي تعيين اين زمان بندي، تعداد خودروهاي معوق و ميزان تقاضاي موجود در بازار براي هر يك از مدل‌هاي پرايد است.

 

سليماني در پايان گفت: محصولات خانواده پرايد به دليل مصرف پایین سوخت، قيمت رقابتي و هزينه پایين نگهداری، استهلاك پایین و خدمات پس از فروش ارزان در مقايسه با محصولات ساير خودروسازان، در برخي بازارهاي صادراتي گروه خودروسازي سايپا متقاضي دارد كه به همين دليل توليد محدود اين خودرو براي صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت فروش این خودروها در ایران به فروش می‌رسد.

 

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به طور متوسط با قیمت حدود ۷ هزار دلار در بازارهای صادراتی عرضه می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید در ایران به کشورهای مقصد صادراتی منتقل شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد شیراز خراسان جنوبی کربلا سایپا پراید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند