Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: براساس گزارش آمار دریافتی از گمرکات فارس در شش ماهه اول سال 98 میزان 150هزار تن کالا به ارزش 185میلیون دلار، در استان صادرات داشته ایم.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید رضا ایزدی افزود : میزان صادرات فوق الذکر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11 درصد کاهش و از نظر ارزشی 53 درصد افزایش داشته ایم و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به ارزش 370 میلیون دلار از طریق گمرکات فارس صادرات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی اضافه کرد : این تغییرات متاثر از برند سازی ، تولید با رویکرد صادرات و صادرات کالاها باارزش افزوده بالاتری نسبت بمدت مشابه قبل بوده و یا بعضی از اقلام صادراتی شامل : صادرات خدمات فنی و مهندسی ، نرم افزار وگردشگری نیز مؤثر بوده اند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت : بدلیل تحریم های ظالمانه عمده صادرات استان به کشورهای پیرامون بوده است که مرز مشترک خاکی داشته ایم ، کشورهایی همچون عراق ، افغانستان وکویت از جمله کشورهای پیرامونی هستند که بترتیب بیشترین سهم بازار صادراتی استان را داشته اند که معادل 91در صد را به خود اختصاص داده اند.

ایزدی گزارش داد : از نظر اقلام صادراتی :کودها ، فرآورده های خوراکی گوناگون و سبزی ها ، میوه ها یا سایر اجزای نباتات عمده صادرات استان معادل 50درصد را به خود اختصاص داده اند. وپیش بینی میشود تا پایان سال جاری به ارزش 370میلیون دلار از طریق گمرکات فارس صادرات داشته باشیم که بیانگر تلاش مضاعف جهادگران اقتصادی استان ؛ تولید کنندگان ، صنعتگران و بازرگانان است.

بیشتر بخوانید: حذف قوانین و بخشنامه های دست و پاگیر اولویت صنعت و معدن باشد خلیج‌فارس به ثبت جهانی رسید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان