Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی و پاسخ دادن به شبهات است. ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه نمازجمعه گرگان با اشاره به اینکه  امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی است، اظهار داشت : دشمنان شبهات زیادی راعلیه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ایجاد کرده اند  تا از این طریق جوانان ما را بی‌اعتقاد کنند و مهم‌تر وظیفه حوزه‌ها نشر معارف درست اسلامی برای پاسخ گویی به این شبهات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد : دشمنان در فضای مجازی شبهاتی را ایجاد می‌کنند که پذیرش آن برای جوانان آسان است و حوزه‌های علمیه باید در این مسیر و خنثی کردن شبهات و توطئه‌های دشمنان، تلاش کنند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به رحلت حضرت رسول اکرم وشهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: وظیفه ما پیروی از اهل بیت است.

وی خاطر نشان کرد : امام رضا(ع) تلاش زیادی برای نشر معارف اسلامی داشتند و حوزوی‌ها باید از امام رضا(ع) تأسی کنند و مسلمانان نیز باید از حوزه‌های علمیه و علما در این خصوص مطالبه‌گری کنند.

فرصت اربعین برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی ایلام10455 زائر تاکنون از خدمات درمانی قرارگاه مردمی اربعین قم بهره‌مند شدندرئیس سازمان حج‌وزیارت: مرز خسروی در ایام غیر از اربعین هم مورد استفاده قرار می‌گیرد

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد : در دوران ولی عهدی امام رضا(ع) مأمون عباسی با تشکیل محافل مذهبی درصدد به چالش کشیدن این امام همام بود اما امام رضا(ع) از این مناظره‌ها و محافل برای نشر معارف اسلامی استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به روش شهید مطهری که حاضربه مناظره با مارکسیست‌ها بود، اظهار داشت: ولی مارکسیسم و پیروان آن جرأت این مناظره را نداشتند و در این عصر باید حرکت امام رضا(ع) و برگزاری این مناظره‌ها در جامعه رشد پیدا کند و پاسخگویانی مانند شهید مطهری وارد میدان شوند تا حق و باطل مشخص شود.

امام جمعه گرگان افزود: باید با تأسی از امام رضا( ع) در راستای برگزاری مناظره‌ها و پاسخ به شبهات اقدام کنیم تا زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

نورمفیدی به اجتماع باشکوه اربعین حسینی اشاره کرد وتاکید کرد :  ایرانیان بیشترین زائران خارجی اربعین حسینی  بودند که جای دارد از زائران این اجتماع باشکوه که علم امام حسین (ع) را در دنیا برافراشتند قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد : در راهپیمایی اربعین حسینی همه دنیا به عینه دیدند که پرچم امام حسین (ع) پس از یک هزار و 400 سال همچنان برپا است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد : زیارت اربعین نه تنها برای اشخاصی که به این سفر می‌روند اثر معنوی دارد بلکه آثار زیادی در دنیا دارد.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب