Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:07:17 GMT

ملت ایران ملت در تراز جامعه اسلامی و قرآنی است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۴۱۱۴

ملت ایران ملت در تراز جامعه اسلامی و قرآنی است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 3 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تقدیر از ملت عراق که به نحو احسن پذیرای زائران اربعین حسینی بودند، اظهار کرد: همایش جهانی اربعین قدرت امت اسلام را به جهانیان نشان داد.

وی با گرامیداشت دهه آخر صفر و مناسبت‌های حزن‌انگیز این دهه برای مسلمانان، افزود:‌ حماقت، عدم برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی و فقدان بصیرت از جمله ویژگی‌های مردم در زمان امام حسن مجتبی(ع) بود، اما امروز بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی ملت ایران با مردم زمان امام حسن قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معاویه با پول توانست برخی از شیعیان را تطمیع کند و به سمت خود بکشاند، گفت: ائمه معصومین(ع) همواره با مردمی بی‌بصیرت مواجه بودند.

امام جمعه رشت کاپیتولاسیون را یک قانون ننگین دانست که با درایت امام خمینی(ره) افشا شد و تصریح کرد:‌ قانون کاپیتولاسیون ملت ایران را تحقیر می‌کرد، اما متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس ملی با آن موافق بودند. امروز نیز از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در مقابل قوانین ننگین و سلطه‌جویانه انقلابی عمل کند.

وی ملت ایران را ملت در تراز جامعه اسلامی و قرآنی دانست و عنوان کرد:‌ مردم در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب همواره حضور داشتند و پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه خود قرار دادند لذا مردم همچنان باید بصیرت و آگاهی خود را بالا نگه دارند تا در برابر حوادث و بحران‌ها درست عمل کنند.

آیت‌الله فلاحتی شفاف‌سازی مالی مسئولان را گامی در جهت اعتمادسازی، شناسایی مسئولان متعهد و پاکدست و راستی‌آزمایی دانست و اضافه کرد:‌ عدم تمکین برخی از مسئولان از شفاف‌سازی مالی نشان‌دهنده تضییع بیت‌المال است.

وی با تاکید بر لزوم جدیت قوه قضائیه در قانون شفاف‌سازی مالی مسئولان، متذکر شد‌: شفاف‌سازی مالی باید از سوی همه مسئولان در سه قوه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان حذف یارانه‌ها را نیازمند ساز و کار درست و دقیق دانست و گفت:‌ حذف یارانه‌ها باید به نفع دهک‌های پایین باشد؛‌ نه اینکه برخی از افراد ثروتمند هنوز یارانه خود را دریافت کنند و یارانه افراد کم‌بضاعت حذف شود.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه به نقش موعظه در تربیت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:‌ والدین باید فرزندان خود را موعظه کنند، اما در ابتدا خودشان باید آراسته به آن موعظه باشند و تربیت اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی موعظه علنی و طولانی را بی‌اثر و خسته‌کننده دانست و خاطرنشان کرد:‌ زمینه موعظه باید وجود داشته باشد و موعظه‌شونده باید آمادگی پذیرش موعظه را از سوی موعظه‌کننده داشته باشد؛ در غیر این صورت موعظه نتیجه عکس خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه رشت جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار کارگران و مدافع حقوق و مطالبات به حق آنها خواهند بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم 14 هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

 9 اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی"  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و 12 اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم 5 اردیبهشت 1403 در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود