Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان با تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسین مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: حضور مسئولان مربوطه بین معلمان تاثیرگذار است.

او به نظم و تقوا اشاره کرد و افزود: نظم و تقوا در کنار همدیگر قراردارد و فردی که نظم دارد با تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه برگزاری کارگاه آموزشی فصلی مربیان پیش دبستانی حائز اهمیت است، تصریح کرد: نیاز است مربیان روش تربیت کودکان را آموزش ببینند.

آیت الله فلاحتی بر تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در مدارس تاکید کرد و گفت: مربیان پرورشی مانند طلبه‌ها می‌توانند سبک زندگی اسلامی را در مدارس تبیین کنند ضمن اینکه تمام موارد را نمی‌توان از طلبه‌ها انتظار داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه برگزاری نشست فصلی روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها مهم است، بیان کرد: بخشی از مشکلات مناطق آموزش و پرورش را با هماهنگی مدیران شهرستانی می‌توان برطرف کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان، آموزش و پرورش را متولی آموزش و تربیت دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: هدف از جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ایجاد شغل نیست بلکه هدف ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در مدارس است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر انتقال سبک زندگی اسلامی از طریق مربیان پرورشی به دانش آموزان، گفت: تلاش شود هماهنگی لازم بین مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد.

امام جمعه رشت، فرهنگ و تربیت را با تمام مقوله‌ها متفاوت دانست و یادآور شد: فرهنگ و تربیت باید به طور آهسته باشد ضمن اینکه این دو مقوله نشاط اجتماعی را طلب می‌کند.

وی، مردم گیلان را از جهت بینش در سطوح بالا و بالنده عنوان کرد و افزود: متد رفتاری و گفتاری مردم گیلان بسیار بالا است.

به کارگیری ۲۲۰ طلبه در مدارس گیلان
نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور از به کارگیری ۲۲۰ طلبه در راستای اجرای طرح امین در مدارس استان خبر داد و گفت: تعدادی از طلبه‌های وظیفه جذب مدارس گیلان شدند.

او به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در گیلان اشاره کرد و افزود: ۳۴ مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم استان داریم و حضور روحانیون در این مدارس تاثیرگذار است.

اعلام آمادگی طلاب خواهر و برادر برای حضور در مدارس گیلان
حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اعلام آمادگی طلاب خواهر و برادر برای حضور در مدارس استان، گفت: حضور ائمه جمعه در مدارس و اقامه نماز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/آ

ضرورت ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در مدارس گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب