Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@22:41:19 GMT

لزوم جدیت در شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۴۵۷۲

لزوم جدیت در شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با تاکید به جدیت در شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی، گفت: این یک مطالبه عمومی و باعث اعتمادسازی بین مردم و رفع حدس و گمان‌های نادرست نسبت به کارگزاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 3آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های هفته، اظهار کرد: مهمترین مناسبت هفته که با فرارسیدن آن سفره معرفت افزایی مجالس سوگواری حسینی هم جمع می‌شود، رحلت نبی اکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: انتظار می‌رود روزهای 28 و 30 صفر شاهد مراسم عزاداری و حرکت دستجات سوگواری و تجمع بزرگ و متمرکز جوانان و ارادتمندان اهل بیت(ع) و عاشوراییان در شهرستان باشیم.

 

وی گفت: چند سالی است که سنت غلطی در بین عوام رایج شده که در شب اول ماه ربیع‌الاول عده‌ای در نیمه شب حرکت  و پشت درب هفت مسجد شمع روشن می‌کنند و به نظر خودشان می‌خواهند پایان نحسی ماه صفر را اعلام کنند که این حرکت هیچگونه پشتوانه روایی و مذهبی ندارد و بنا به فرموده مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترویج خرافات است و یا اینکه در فضای مجازی پیامک می‌دهند که پیامبر اکرم(ص) فرموده: «هر کسی مژده ربیع‌الاول را به من دهد من بشارت بهشت را به او می‌دهم» که مردم مومن باید از این عمل خرافی پرهیز کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه از روز 27 صفر هفته وقف آغاز می‌شود، تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه و یک میراث ماندگار و یکی از راه‌های استمرار احسان و نیکوکاری است که در توسعه و گسترش امور درمانی، پزشکی و اجتماعی مانند کمک به مستمندان، سالخورددگان، معلولان و در توسعه امور فرهنگی و آموزشی وعلمی و توسعه مراکز عبادی و دینی و تعظیم شعائر مذهبی نقش اساسی دارد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه کتابخوانی در جامعه دینی ما بسیار پایین است در حالیکه رشد و بالندگی و حیات یک جامعه به ارتباط مردم جامعه به مطالعه و کتاب و دانش بستگی دارد.

 

وی، از نشانه‌های تمدن یک ملت و جامعه را وجود کتابخانه‌های متعدد و علما و دانشمندان و پژوهشگران دانست و اظهار کرد: کتاب دروازه‌ای برای توسعه دانش، معرفت و غذای روح و فکر است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه روز هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان وبسیج دانش‌آموزی است، افزود: امروز جوانان و نوجوانان ما الگوهای موفقی در زندگی دارند، امروز صدها حسین فهمیده‌ها و محسن حججی‌ها داریم که مدرسه را سنگر مبارزه با جهل و ظلم و استکبار قرار دادند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید شهیدان همیشه شاهد و زنده را الگوی عزت و پیشرفت و آزادگی و سرافرازی خود قرار دهند، گفت: با الگو قرار دادن شهدا قطعا دشمن نمی‌تواند بر روی افکار جوانان و نوجوانان تاثیر بگذارد.

 

وی با اشاره به بحث شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی تصریح کرد: این یک مطالبه عمومی و باعث اعتمادسازی بین مردم و رفع حدس و گمان‌های نادرست نسبت به کارگزاران است و باعث می‌شود مسئولان در رفتار و عملکرد مالی خود دقت و مراقبت بیشتری کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: باید این جدیت و پیگیری شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی از خیلی سالهای گذشته انجام می‌شد که هم موجبات لغزش و خطای برخی مسئولان را فراهم و هم مردم را نگران و دلسرد نمی‌کرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: همانطور که قطع یارانه افراد پردرآمد یک اقدام شایسته اما دیرهنگام است، پرداخت یارانه به خانواده‌های کم درآمد یک امری پسندیده و از وظایف حکومت است و انتظار می‌رود در این اقدام، دقت و مراقبت و حذف یارانه افراد پردرآمد باشد و در این امر ظلم و اجحافی نسبت به افراد صورت نگیرد که در این مدت اشتباهاتی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه نشانگر یک توافق و تبانی بین آمریکا و ترکیه و تضعیف کشورهای اسلامی و اختلاف میان مسلمانان و هدر رفت منابع مالی و انسانی یک کشور مسلمان است، افزود: این تجاوز را به سود رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آن می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم هر چند در نهایت برای جبهه مقاومت پیروزی و برای عاملان و همدستان آن شکست و ناکامی و پشمانی خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: همانطوری که در فتنه و آشوبهای اخیر لبنان که با سواستفاده از مطالبات و اعتراضات به حق مردم، عده‌ای فرصت طلب و عوامل بیگانه موج سواری کردند ولی هدایت و مدیریت حزب‌الله در حل مشکلات لبنان از حزب‌الله و رهبر شجاع آن، نماد وحدت و عزت و یکپارچگی لبنان و پیروزی تبدیل کرده است که موجبات عصبانیت و ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل داخلیشان را در آشوبهای لبنان فراهم کرده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: همانطوری که در ایام اربعین در عراق چنین آشوبهایی را ایجاد کردند ولی آگاهی مردم و هوشیاری و تیزبینی مرجعیت شیعه مانع گسترش آن و شکست آمریکایی‌ها در این نقشه اختلاف افکنانه شده است.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین کانون های مساجد زائران اربعین حسینی شیراز خراسان جنوبی اصفهان تجاوز ترکیه به خاک سوریه هفته وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا