Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

منابع خبری عراق از تداوم دور دوم تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، بیکاری و فساد در ساختار اداری آن خبر می‌دهند.

به گزارش فارس پایگاه خبری «المسله» عراق گزارش داد که بیش از سه هزار نفر از معترضان در میدان «التحریر» شهر بغداد حضور دارند.

این پایگاه خبری همچنین تأکید کرد که برخی از تظاهرات‌کنندگان، مقرهای جریان حکت ملی و «عصائب اهل الحق» عراق را در استان «المثنی» به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت دو نفوذی مسلح در بغداد

ریاست اطلاعات شهر بغداد نیز از بازداشت یک فرد مسلح خبر داد که در نزدیکی میدان «النصر» بازداشت شد. این فرد به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی می‌کرد.

شبکه خبری «العالم» هم به نقل از منابع خبری گزارش داد که معترضان حاضر در بغداد شخصی را بازداشت کردند که سلاح کلت کمری به همراه داشت.

این منابع تأکید کردند که این شخص، نفوذی بوده و در نزدیکی پل «الجمهوریه» بغداد به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی می‌کرد.

از شهر بصره نیز خبر می‌رسد که معترضان گذرگاه «ام قصر» و مسیرهای منتهی به آن را بسته‌اند.

حضور رئیس پلیس الدیوانیه در کنار معترضان

المسله در ادامه خبر داد که رئیس پلیس جدید «الدیوانیه» در میدان «الساعه» این شهر حاضر شده است.

بنا بر این گزارش، رئیس پلیس الدیوانیه پس از حضور در این منطقه، به جمع تظاهرات‌کنندگان می‌پیوندد و بر اهمیت مسالمت‌آمیز بودن آن تأکید می‌کند.

سردادن شعارهای ضد آمریکایی و اسرائیلی در کربلا

این پایگاه خبری از استان کربلا نیز خبر داد که معترضان شعارهای «کلا کلا امریکا» (هرگز هرگز آمریکا) و «کلا کلا اسرائیل» (هرگز هرگز اسرائیل) سر می‌دادند.

المسله در پایان گزارش داد که شماری از معترضان در استان المثنی و در شهر «السماوه» در این استان، به ساختمان استانداری حمله کردند و وسایل آن را تخریب کردند.

این در حالی است که اعتراضات همچنان ادامه دارد، ولی پس از بیانیه مرجعیت شیعیان عراق (+)، از شمار معترضان کاسته شده است.

این تظاهرات‌ها در استان‌های بغداد، بصره، نجف، کربلا، الدیوانیه، واسط، میسان، المثنی، ذی قار و بابل از صبح امروز آغاز شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اعتراضات عراق شعار علیه امریکا تظاهرات مردمی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دانشجویان دانشگاه ایتالیایی بولونیا برای اعلام همبستگی خود با فلسطین چادر زده و تحصن کردند.

براساس گزارش القدس العربی، رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که دانشجویان ایتالیایی به جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های برجسته آمریکا راه اندازی شده بود، پیوستند.

دانشجویان دانشگاه بولونیا حدود ۲۰ چادر را در میدان اسکارولی، مقابل دفتر مرکزی دانشگاه برپا کردند. آنها با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و بنری با مضمون «قیام دانشجویی»، از بقیه دانشگاه‌های ایتالیا برای پیوستن به جنبش دعوت کردند.

ایتالیا اخیرا شاهد تظاهرات دانشجویان در شهر‌های مختلف بود که از دانشگاه‌هایشان خواستند تا توافق‌نامه‌های همکاری دانشگاهی با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ۱۸ آوریل، دانشجویان و دانشگاهیان که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم می‌کردند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت بایدن خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های صهیونیستی متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حامی از اشغال سرزمین‌های فلسطینی پس بگیرد. 

با دخالت نیرو‌های پلیس و دستگیری هزاران معترض در دانشگاه‌های آمریکا، وضعیت خشم از رژیم صهیونیستی گسترش یافت و تظاهرات به دانشگاه‌های کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا و هند سرایت کرد که همگی شاهد تظاهرات در حمایت از همتایان خود در دانشگاه‌های آمریکایی، و خواستار توقف جنگ در غزه و تحریم شرکت‌های عرضه کننده سلاح به اسرائیل هستند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بر جای گذاشته است.

 اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است