Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نظر می‌رسد تا زمانی که تکلیف برگزاری انتخابات همگانی در انگلیس مشخص نشود، اتحادیه اروپا تصمیمی درخصوص موافقت با تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «مایکل برنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت پس از جلسه‌ای دو ساعته با سفرای کشورهای عضو، گفت هیچ تصمیمی درباره تمدید مهلت برگزیت گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین به نقل از منابع آگاه نوشت، تا روز دوشنبه یا سه‌شنبه که پارلمان انگلیس در خصوص برگزاری انتخابات همگانی رأی‌گیری می‌کند، اتحادیه اروپا درخصوص برگزیت پیشنهادی ارائه نخواهد کرد و «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا نیز تمایلی به تشکیل نشست ویژه در این زمینه ندارد.

این در حالی است که «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس پیش‌تر گفته بود، حزبش تنها در صورتی به برگزاری انتخابات همگانی رأی می‌دهد که اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت موافقت کرده و خطر وقوع اجرای بدون توافق برگزیت به طور کامل مرتفع شود.

یکی از شروط کوربین برای پذیرش کامل توافق دولت جانسون با بروکسل جهت اجرای برگزیت، حضور انگلیس در «اتحادیه گمرکی» است. اما حزب «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس معتقد است پذیرش این شرط برابر با افزایش کنترل و نفوذ اتحادیه اروپا در مسائل اقتصادی این کشور خواهد بود و در نتیجه به‌شدت با آن مخالف است.

با این وجود یک منبع آگاه، درخصوص جلسه امروز اتحادیه اروپا به گاردین گفت: «توافق کاملی در خصوص نیاز به تمدید وجود داشت» و گمان می‌رود که دیپلمات‌های ۲۷ کشور عضو این اتحادیه «اوایل هفته بعد این توافق را نهایی کنند».

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز شنبه طی نامه‌ای اعلام کردند با تمدید مهلت اجرای برگزیت تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) موافق هستند. به نظر می‌رسد فرانسه یکی از مخالفان اصلی این تمدید باشد.

جانسون هفته گذشته مجبور شد علی‌رغم خواست خود از سران اتحادیه اروپا بخواهد اجرای برگزیت را به تعویق بیندازند. جانسون چند ماه پیش گفت تشکیل می‌دهد بمیرد اما خواستار تعویق برگزیت نشود.

طبق برنامه‌ای که جانسون برای اجرای برگزیت اعلام کرده بود دولت باید در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می‌کرد. وی توانست طی تلاشی فشرده، با مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا جهت نحوه اجرای برگزیت به توافق برسد و قصد داشت آن را در پارلمان تصویب کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس در رأی‌گیری روز سه‌شنبه، موافقت خود را با کلیات توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا اعلام کردند اما در یک رأی‌گیری دیگر که به فاصله کوتاهی برگزار شد، چارچوب زمانی جانسون برای محقق کردن برگزیت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) را رد کردند.

جانسون پیش از این گفته‌ بود در صورتی که پارلمان انگلیس با طرح او موافقت نکند لایحه پیشنهادی دولت خود برای خروج از اتحادیه اروپا را پس گرفته و خواستار برگزاری انتخابات سراسری خواهد شد. او در آغاز جلسه روز چهارشنبه پارلمان گفت علت تلاش عده‌ای برای تمدید پیاپی زمان اجرای برگزیت، رسیدن به هدف برگزاری همه‌پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا است.

طی همه‌پرسی اول برگزیت که سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برگزیت بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور

مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت داشتند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند، که دانشگاه پیام نور با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان، مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

کد خبر 749772

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج