Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم خرید تضمینی و نبود صنایع تبدیلی از جمله مهمترین دغدغه و نگرانی باغداران لیمو در شهرستان باشت است. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از باشت، بدون شک خرید تضمینی محصولات در مناطقی که کشاوران و باغداران آن با بازارهای داخلی و خارجی و فنون بازاریابی آشنایی ندارند، می‌تواند کمک کار باغداران باشد تا دست رنج 365 روزه آنان در یکسال یک شبه توسط دلالان بر باد نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته کارشناسان کشاورزی کیفیت لیمو ترش شهرستان باشت در سطحی بوده که توان رقابت در بازارهای مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر را دارد ولی بنا به بی تدبیری مسئولان و متولیان امر این محصول تنها مصرف داخلی دارد و در واقع بازاری برای جولان دلالان راه اندازی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان باشت با تشریح ظرفیت‌های شهرستان باشت در بخش کشاورزی و باغداری افزود: 900 هکتار باغ لیموترش در این شهرستان وجود دارد که بسیاری از این میزان در مناطق پشت کوه، امام ضامن و چم بلبل واقع شده است.

‌میوه بهشتی در بازار «برزخی»؛ قصه درختان پربار سیب و دستان خالی باغداران مشکین‌شهر + فیلمهشدار به باغداران خراسان شمالی؛ سم‌پاشی زمستانه را فراموش نکنیدتسنیم گزارش می‌دهد؛ پای دلالان در بازار نارنگی مازندران/ سود باغداران به جیب واسطه‌ها

سید مسعود حسینی با بیان اینکه بخش زیادی از لیمو ترش تولیدی در این شهرستان به استان‌های همجوار صادر می‌شود، بیان کرد: بهره برداران این محصول مشکلاتی از جمله نبود خرید تضمینی و صنایع تبدیلی دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان ارشد استانی کمک به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است، بیان کرد: در این راستا تاکنون گام‌های موثری برداشته شده است.

فرماندار باشت با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای ماهور باشت 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ 160 بیکار صاحب شغل می‌شوند.

حسینی اظهار داشت:عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های آب و برق مجتمع گلخانه‌ای ماهور باشت در سال 96 آغاز و هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 میلیارد ریال تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح هزینه شده است، عنوان کرد: بعد از تکمیل و آماده شدن به سرمایه‌گذاران با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مردم بومی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای حمایت از کشاورزان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی (کارنده) در بانک ملی استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۵ دستگاه کارنده به کشاورزان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی افزود: پارسال در راستای اجرای این طرح ۶۷ دستگاه کارنده با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اهدا شد.

سعیدی اظهار کرد: ادوات کشاورزی با تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله و بیش از ۷۰ میلیارد ریال تحویل کشاورزان داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد