Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:54:04 GMT

فراخوان جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۹۷۶۳

فراخوان جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور منتشر شد

دبیر  جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال پور روز شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: به‌منظور  پاسداشت  سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصه غزل پیشرو ایران، نخستین دوره جایزه ملی مستقل با هدف شناسایی و معرفی جوانان فعال در عرصه غزل پیشرو  دی‌ماه سال جاری در بندر گناوه، زادگاه حسین جلال‌پور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن فرهادی افزود: غزل‌های ارسالی باید حداقل سه و حداکثر پنج اثر و برای مجموعه چاپ‌شده غزل کتاب باید در یک سال منتهی به جایزه دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه ۹۸  باشد.

وی ادامه داد: در زمینه پژوهش و مقاله های ارسالی باید  تنها غزل باشد.

فرهادی گفت:  شرایط سنی برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی ۳۰ و بخش کتاب ۳۵ سال است و  بخش مقاله و پژوهش جایزه حسین جلال‌پور شرایط سنی ندارد.

وی یادآورشد: داوطلبان برای نام‌نویسی در سایت جایزه به آدرس  www.hjpa.ir  مراجعه و اقدام کنند.

دبیر جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال پور افزود: همه داوطلبان در مرحله نام‌نویسی لازم است تصویر کارت ملی یا صفحه نخست شناسنامه خود را در سایت بارگذاری کنند.

وی گفت: درهر بخش هیات داوران ، سه نفر به‌عنوان برگزیده اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌کند که به نفرهای اول تا سوم تندیس جایزه، لوح افتخار و وجه نقد و به تمامی راه‌یافتگان گواهی حضور اهدا خواهد شد.
 
فرهادی ادامه داد: داوران بخش پژوهش ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر، عاطفه طیه، بخش کتاب غزل هرمز علیپور، سیامک بهرام‌پرور، غلامرضا طریقی و داوران غزل‌های ارسالی حسن صادقی پناه، صالح دروند و

طاهره خنیا هستند.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار یکشنبه ۱۶  آذرماه و داوری آنان  ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه انجام می‌شود.

فرهادی گفت:  اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان  شنبه ۶ دی‌ماه انجام خواهد شد و  آیین اختتامیه و افتتاحیه  نیز به مدت ۲ روز پیش بینی شده است.

حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان بشمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان محمدخان دشتی و  تصحیح دیوان خواجوی کرمانی  از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه جشنواره شعر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

 سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • سیمینی که دانشور بود
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان