Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:26:04 GMT

مهارت آموزی در مدارس عشایری کرمان نهادینه شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۰۴۷۵

مهارت آموزی در مدارس عشایری کرمان نهادینه شد

منوچهر امیر تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته های اخلی و از سویی در جامعه عشایری به علت شرایط کوچ که فرصت لازم برای مهارت آموزی بچه های عشایر نبود ایجاد مراکز فنی و هنری و راه اندازی کانون سیار با یک تا ۴ رشته با همکاری فنی و حرفه ای برای عشایر، بلااستثنا در تمام مراکز شبانه روزی را در دستور کار قرار دادیم که استقبال خوبی از این موضوع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرتیموری فرصت مهارت آموزی را برای حفظ میراث گران بهای هنرهای سنتی عشایر را مهم اعلام کرد و گفت: برخی از هنرهای سنتی عشایر متاسفانه به علت بی توجهی در حال از بین رفتن است بنابراین مهارت آموزی در راستای فعالیت های هنری و فرهنگی عشایر می تواند این هنرها را از جمله موسیقی سنتی و آثار دستی را زنده کند.

وی در ادامه افزود: به طور مثال آموزش بافت گلیم شیرکی پیچ سیرجان را در اولویت آموزش قرار داده ایم و در کهنوج و مناطق جنوبی و شرقی نیز با توجه به شرایط اقلیم منطقه رشته ها را تعیین و در اولویت برنامه های آموزشی قرار دهیم تا هنرها فراموش نشده و از لحاظ اقتصادی نیز بتواند رونق بخش جامعه باشد.

اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان در هشت نمایندگی کار علم آموزی را در ۱۷شهرستان این استان با دارا بودن بیش از ۱۲هزار دانش آموز عشایری بعهده دارد .

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مدارس کرمان ایرنا مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور در جلسه شورای عشایری بروجرد و با حضور صمیمی عشایر این منطقه و فرماندار بروجرد برگزار شد؛ اظهار داشت: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می توان به درامدزایی در این حوزه و حوزه های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

وی افزود: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه این زمینه از گردشگری را دارند، مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ رو است با توجه به روحیه مهمان نوازی و زندگی اصیلی که این افراد دارند می تواند از جاذبه های زیادی برای گردشگران برخوردار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان اظهار داشت: توسعه گردشگری عشایری می تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان تحصیل کرده عشایری می توانند در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز کنند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم شود.

حسن پور در پایان گفت : در گردشگری عشایری، گردشگر به دنبال این است در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی افراد علاقمند ما مجوز راه اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارائه می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902023

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال