Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کرمانی زیرپوشش بیمه سلامت روستایی قرار دارند گفت: ماهانه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان گردش مالی پزشکی خانواده در استان کرمان است. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان کرمان بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت بوده که از خدمات صندوق‌های مختلف این بیمه بهره‌مندند اظهار داشت: این جمعیت بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهانه 50 میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت با بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب پزشکان استان است گفت: مکلفیم برای ارائه خدمات تشخیصی بهداشتی و درمانی با همه مراکز درمانی طرف قرارداد باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه مطالبات تمام مراکز درمانی خصوصی، دولتی و داروخانه‌ها تا تیرماه امسال تسویه شده است افزود: در حال حاضر بدهی خاصی نداریم و این مسئله رضایت نسبی را به دنبال داشته است.

دفترچه بیمه کاغذی با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی حذف می‌شودمدیرعامل سازمان بیمه سلامت: پوشش نسخه‌نویسی الکترونیکی در کرمان به 70 درصد رسیدمدیرعامل سازمان بیمه سلامت‌‌: نسخه‌نویسی الکترونیکی‌ در 31 استان ‌اجرایی شد‌

وی با بیان اینکه کسی را در استان نداریم که دفترچه بیمه نداشته باشد مگر کسانی که موعد تمدید دفترچه خانوار آنها رسیده و به دلیل عدم نیاز برای تمدید آن مراجعه نکرده باشد گفت: طبق سرشماری ما در چنین مواردی 7 تا 8 درصد جمعیت استان فاقد بیمه‌نامه هستند.

جعفری با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر از ساکنان روستاها، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان در صندوق بیمه درمان روستایی عضو هستند عنوان کرد: ماهانه مبلغ 15 میلیارد تومان گردش مالی پزشکی خانواده در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه دفترچه بیمه رایگان به خانواده‌های روستایی تحویل داده شده و تیم سلامت پزشکی شامل پزشک، دندانپزشک، مامان، داروخانه و آزمایشگاه مسقر بوده و خدمات عمومی به جمعیت روستایی ارائه می‌شود افزود: برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی و درمانی در سطح شهرها نیز با اکثر مراکز مورد نیاز طرف قرار داد هستیم و به شرطی که بیمه‌شدگان روستایی روی خط سیر نظام ارجاع حرکت کرده باشد می‌توانند از خدمات بیمه سلامت در شهرها نیز استفاده کرده و سردر گم نشوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه صاحبان دفترچه بیمه روستایی از پرداخت کمتر و خدمات ارزانتری برخوردار شده و این برای آنها یک مزیت است گفت: بالغ بر 200 نفر پزشک، 200 نفر دندانپزشک و 300 نفر ماما نیروی انسانی طرف قرارداد ما در مراکز درمانی روستایی است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر هستند و ما فقط ناظر بر پرداخت‌کننده منابع آنها هستیم.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت اتباع خارجی مجاز را نیز زیرپوشش دارد افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با کمیساریای عالی پناهندگان و اداره امور اتباع خارجی داریم چناچه اطلاعات اتباع خارجه بارگذاری شده باشد به عنوان یک تبعه مجاز می‌توانند زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

جعفری با اشاره به اینکه اتباع خارجی که بیماری خاص دارند کمیساریای عالی پناهندگان حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند گفت: این افراد می‌توانند دفترچه بیمه خود را در شهرهایی که مجاز به سکونت هستند شامل کرمان، زرند، سیرجان، رفسجان و بردسیر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همه شهروندان می‌توانند خدمات بیمه سلامت را به صورت غیرحضوری دریافت کنند افزود: داریم به سمتی پیش می‌رویم که دیگر دفترچه درمانی صادر نشده و بیمه‌نامه به صورت الکترونیک در اختیار بیمه‌شدگان قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه از سال گذشته نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان و کشور آغاز شده است گفت: تاکنون 30 درصد شهرهای کشور زیر بار این طرح رفتند و تا پایان سال تمام مراکز درمانی دولتی، خصوصی و سرپایی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی