Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه "البناء" سخنرانی عصر روز جمعه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بر خلاف تمام پیش بینی ها و اخباری بود که در این خصوص درز کرده بود زیرا تا پیش از سخنرانی اخباری با این مضمون منتشر شد که حزب الله در صدد استقرار حامیان خود در میادین و خیابان های تجمع است و در نظر دارد با گروههای مخالف مقاومت برخورد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سخنان نصرالله کاملا بر خلاف این اخبار و پیش بینیهایی بود که جزئی از نقشه شیطنت و بدخواهی علیه حزب الله به شمار می آمد و بخشی از آن را رسانه هایی مانند الجزیره و العربیه هدایت کرده اند.

سید حسن نصرالله همچنین در سخنرانی روز گذشته سوالهایی را مطرح کرد از جمله اینکه چگونه می توان بدون قانون انتخاباتی مصوب پارلمان، انتخابات زودهنگام برگزار کرد؟ سرنگونی تمام نهادها چه حاصل و نتیجه ای جز بروز خلأ و هرج و مرج در کشور خواهد داشت؟

وی سپس حامیان مقاومت را به ترک میدان ها و خیابان های تجمعات اعتراض آمیز فراخوند؛ پس از سخنرانی ایشان خروج حامیان مقاومت به تدریج از میادین آغاز شد تا جایی که میدان های ریاض الصلح ، الشهداء در بیروت و مراکز تجمع در صیدا، نبطیه و صور در جنوب به میزان زیادی پویایی خود را از دست دادند.

برنامه جامع ارتش لبنان برای  تضمین بازگشایی راهها و تسهیل رفت و آمد مردم

در این میان منابع امنیتی اعلام کردند، فرماندهی ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برنامه کاملی را برای تضمین آزادی برگزاری تجمعات در میدان ها و راههای فرعی در نظر گرفته است که امروز و فردا به اجرا می گذارد و آزادی رفت و آمد مردم در راههای ارتباطی را تضمین می کند.

بر اساس برنامه کامل ارتش، از هرگونه تظاهرات تنش آمیز که پیش از این در برخی میدان ها رخ داد، جلوگیری می شود به ویژه در میادینی که "نیروهای لبنانی" به رهبری سمیر جعجع هدایت تظاهر کنندگان را در دست دارند.

این در حالی است که گفته می شود حزب سوسیال ترقیخواه به رهبری "ولید جنبلاط" نیز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله سرگرم خروج از تکاپوی مردمی است تا از هرگونه برخورد و رویارویی در محل حضور خود یعنی مناطق ارتباطی بین جنوب و بقاع با بیروت جلوگیری کند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز اعلام کرد: پس از ۹ روز گفتگو، ارتش لبنان برای بازگشایی راههای ارتباطی وارد تعامل جدیدی می شود و از امروز راههای ارتباطی را بازگشایی خواهد کرد.

ادامه مسدود بودن راه ارتباطی شمال بیروت

در این میان تظاهرات حامیان نیروهای لبنانی و "الکتائب" در "جل الدیب" واقع در شمال بیروت ادامه دارد و تظاهرکنندگان در این منطقه ضمن مسدود کردن راه ارتباطی منتهی به بیروت و برقراری ایست و بازرسی، از مردمی که قصد عبور از این نقطه را دارند کارت شناسایی می خواهند؛  این اقدام موجب بروز مشکلات متعدد بین عابران و تظاهرکنندگان شده است.

همچنین روز گذشته برای دومین روز پی در پی، بین آن دسته از تظاهر کنندگان در میدان ریاض الصلح که برکناری تمام طبقه سیاسی حاکم را خواستار هستند و حامیان حزب الله که آنان نیز در این میدان حضور داشتند، برخوردها و اختلافاتی پیش آمد. 
این در حالی است که عصر روز گذشته پس از سخنرانی سید حسن نصرالله و فراخواندن حامیان مقاومت به ترک میادین تجمع و اعتراض، آنان خیابان ها را ترک کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان تظاهرات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام فرزند اسطوره استقلال پس از بازگشت به جمع آبی‌ها (عکس)

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین؛ شب گذشته با تصمیم فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال، آتیلا حجازی به عنوان سرپرست این تیم انتخاب و جایگزین نصرالله خواجه‌گیری شد. او پس از علی سامره و نصرالله خواجه‌گیری، سومین سرپرست استقلال در این فصل محسوب می‌شود. او قبلا به عنوان مربی و بازیکن در استقلال حضور داشته و حالا در سمتی جدید به این تیم برگشته است.

حجازی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به این اتفاق واکنش نشان داد:

دیگر خبرها

  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است
  • فیلم| ماجرای هدیه‌دادن سیدحسن نصرالله به معلم سردار زاهدی
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • پیام فرزند اسطوره استقلال پس از بازگشت به جمع آبی‌ها (عکس)
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا