Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:09:50 GMT

درآمد موقوفات رشد چهار درصدی داشته است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۲۴۹۷

درآمد موقوفات رشد چهار درصدی داشته است

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه مشگین‌شهر گفت: درآمد موقوفات امسال در مشگین‌شهر نسبت به سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، آیدین افزون در گرامیداشت هفته وقف در جمع خبرنگاران در مشگین‌شهر اظهار کرد: در حال حاضر در مشگین‌شهر 129 موقوفه، 195 رقبه، 16 باب امامزاده و 460 باب مسجد وجود دارد که اداره اوقاف و امور خیریه بر فعالیت این مجموعه‌ها نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد اوقاف در ورود به کارها و فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: امسال درآمد موقوفات در این شهرستان نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه مشگین‌شهر نقش خطیر رسانه‌ها را در ترویج سنت حسنه وقف یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف نقش خطیری دارند و باید مردم را به مشارکت به انجام  سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج و ساخت مراکز درمانی وعام‌المنفعه تشویق کرد.

افزون با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد موقوفات این شهرستان با نیت کمک به مساجد صورت گرفته است، افزود: ایجاد تنوع در وقف‌های جدید متناسب با شرایط روز جامعه ضرورت انکارناپذیری است که امیدواریم با همکاری و کمک رسانه‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی از رسانه‌ها خواست؛ در راستای آگاهی‌دهی به واقفان در خصوص ساخت مدارس، بیمارستان و مداوای بیماران خاص وکمک به نیازمندان تلاش مضاعفی داشته باشند.

افزون با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود با ایجاد ارزش افزوده خدمات بیشتری را در زمینه کارهای عام‌المنفعه انجام شود، تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر بیش از نیم قرن است که از دفتر نمایندگی اوقاف در راستای ساماندهی این حوزه بهره‌ برده و انتظار می‌رود این دفتر به اداره ارتقا یابد.

وی ادامه داد: ارتقای این نمایندگی به اداره برکات فراوانی برای شهرستان خواهد داشت و زمینه فعالیت بیشتری در حوزه وقف را فراهم خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: علیرغم  مکاتبات فراوان در سال‌های گذشته تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و محقق شدن این امر نیازمند همت و پیگیری همه مسئولان است.

افزون با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص انجام شده در حوزه وقف و امور خیریه گفت:  مقدمات لازم به منظور سرمایه‌گذاری در محوطه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فرهنگیان با احداث 12 باب منزل مسکونی و شش واحد تجاری و احداث پنج واحد تجاری در موقوفه حاج وهاب رضازاده انجام شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد