Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت آغاز دهه وقف انجام شد، افزود: وقف گذشتن از اموال وکمک به دیگران است .

هر ساله همزمان با روز ۲۷ ماه صفر به مدت ۱۰ روز به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت:  وقف یکی از تاثیرگذارترین خیرات و صدقات است که در ادیان توحیدی دیگر هم دیده می شود همانطور که در دین اسلام نیز پیامبر خاتم (ص) اصرار بر این خیرات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتکی با بیان اینکه اصرار نبی اسلام (ص) هم در کلام و بیان و هم در سیره و عمل بوده، گفت: در دوران حضرت رسول (ص) همچون دوران انقلاب اسلامی در گام اول به افراد و درگام دوم به موضوع اجتماعی سازی، مسایل اجتماعی و اجتماع محوری پرداخته شد.

وی افزود: برای تشویق مردم به امر خیر بایستی در مرحله اول نظام اعتقادی، ذهنی، فکری و اندیشه نسبت به برخی مسائل اجتماعی همچون وقف بر مبنای توحید، قرآن و اسلام تنظیم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: انفاق و احسان باید از چیزی  که انسان بیشترین دلبستگی را به آن دارد انجام شود که بالاترین نوع احسان و انفاق، وقف است.

وی تاکید کرد که بایستی امروز دست به دست هم دهیم تا در پیاده کردن پیام مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در بحث اجتماعی حرکت کنیم که برنامه هایی همچون وقف بسیار می تواند موثر باشد.

دشتکی در ادامه به برنامه های در نظر گرفته شده در دهه وقف اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با چهار محوریت اصلی تبیین آثار و احکام وقف و فرهنگی سازی آن، معرفی خیرین نیک اندیش و تجلیل از متولیان و مروجان وقف و همچنین اعزام مبلغین با موضوع دهه آخر ماه صفر و تبلیغ و ترویج فرهنگ احکام و آثار وقف برگزار می شود.

وی یادآور شد که در این ایام ۲۰ مبلغ مذهبی به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان اعزام می شوند.

کسب رتبه برتر کشوری اوقاف البرز در عمل به نیات واقفین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با اشاره به عملکرد ۶ ماهه این بخش، گفت: این استان در این مدت از لحاظ عوایدات و عمل به نیات واقفین موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی افزود:‌  اجتماعی سازی، تعامل و اقدام جهادی موجب شد این افتخار نصیب اوقاف استان شود ضمن اینکه هر چه این اقدامات بیشتر و گسترش یابد بهره مندی مردم از عواید و تاثیرات وقف بیشتر خواهد بود.

گام دوم آزادسازی زندانیان از عواید وقف در ۱۷ ربیع الاول

دشتکی یکی از آثار اجتماعی وقف را برای اولین بار در استان آزادسازی ۱۵ زندانی دانست که مشکل مالی داشتند و اظهار داشت: این افراد همزمان با عید سعید غدیر خم در سال جاری آزاد شدند.

وی گفت: همچنین گام دوم اجرای این طرح در ۱۷ ربیع الاول سال جاری انجام خواهد شد که اجرای بهتر این طرح نیازمند ترویج و تبیین آثار وقف توسط اصحاب رسانه می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی از نگاه های جدید به وقف را در مسایل علمی و پژوهشی دانست و افزود: به همین منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان را در برنامه داریم که یکی از آن ها پژوهش های علمی در جهت رفع مشکل بیماران ضایعات نخاعی است.

در استان البرز ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم در ۸۳ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

46

کد خبر 1314427

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا حسن روحانی سینمای ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس کاریکاتور دونالد ترامپ خودرو لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک