Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل زمین‌های وقفی با کاربری‌های مختلف است که با اطلاعات کامل در استان شناسایی برای این منظور شده است.

وی با بیان اینکه شفاف سازی در بحث سرمایه‌گذاری بسیار مهم است، افزود: سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف داشته باشند می‌توانند برای ارائه طرح خود و اطلاع از وضعیت این زمین‌ها به اداره کل اوقاف مراجعه کنند ضمن اینکه در نمایشگاه دهه وقف استان نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان در ادامه یادآور شد: بیشترین نیات موقوفات استان وقف بر مساجد است و بی شک اگر حق و حقوق موقوفات مساجد بدرستی پرداخت شود برای رفع مشکلات مساجد به هیچ کمک دیگری نیاز نخواهیم داشت.

وی با تاکید برتوجه به مشکلات هیات امنای مساجد و نظارت بر هزینه‌های مساجد، اضافه کرد: در بحث هزینه کرد درآمد موقوفات باید بر اساس نیت واقف عمل کرد و درآمد حاصل از یک موقوفه را در مسجد دیگری هزینه کرد.

بیش از یک هزار سبد کالایی در مناطق حاشیه توزیع شد

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از یک هزار سبد کالایی و غذایی از محل موقوفات استان بین نیازمندان مناطق حاشیه استان توزیع شده ضمن اینکه در این مدت بیش از ۵۰۰ بسته تحصیلی نیز به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از محل موقوفات آزاد شدند، گفت: از محل موقوفات استان ۳۰۰ میلیون ریال برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: مرحله دوم آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از محل درآمد موقوفات در ماه ربیع اجرا می شود و امید می‌رود بتوانیم زندانیان بیشتری را در این مرحله آزاد کنیم.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

از چهارم تا سیزدهم آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری داخلی وقف آزادی زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: این استان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین محمدیان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: گیلان در سه بخش اطلاعات لازم را در حوزه‌های مربوطه در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان قرار می‌دهد.


وی اضافه کرد: در این نمایشگاه زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف شامل؛ محصولات کشاورزی (استان گیلان با حدود ۲۰ محصول کشاورزی رتبه یک تا پنجم کشور را داراست)، گردشگری (اقدامات درحال انجام جهت توسعه این صنعت) و نوغانداری، نساجی و صنایع پوشاک ارائه خواهد شد؛ این زنجیره‌ها عملکرد گذشته و فعالیت‌های درحال انجام، نگاه و چشم انداز آینده استان را به نمایش می‌گذارد.


وی تصریح کرد: در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز اقدامات جدید این خطه ارائه می‌شود، باتوجه به آنکه بخشی از این سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است با در اختیار قرار دادن عرصه به فعالان اقتصادی فعالیت‌های اجرایی این طرح‌ها آغاز شده و مقدمات انجام تعداد دیگری از فرصت‌های سرمایه گذاری هم فراهم شده است تا در آینده نزدیک سرمایه گذاری در این نقاط شروع شود.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان برای جذب سرمایه گذار واقعی مهیا شده است که امید است با حضور سرمایه گذاران زمینه توسعه تولید و بهبود اشتغال استان فراهم شود.


وی عنوان کرد: در این نمایشگاه شرایط مطلوب برای تجار و بازرگانان فراهم شده تا سرمایه گذاران سایر استان‌ها بتوانند بصورت رو در رو با سرمایه گذاران داخل گیلان به مذاکره و گفتگو بپردازند.


وی اظهار کرد: تعدادی از این تفاهم نامه‌ها به سه زبان انگلیسی، روسی و عربی برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است تا تجار و سرمایه گذاران بدون صرف وقت این تفاهم نامه‌ها را امضا کنند و در آینده هم تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها قابل رصد و پیگیری باشند

دیگر خبرها

  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان