Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه اوقاف و امور خیریه یک مجموعه‌ی اقتصادی،اجتماعی با پیوست فرهنگی بوده که بعد اقتصادی آن بر دیگر ابعاد غالب است از این رو که اجتماعی بودن به معنی رفع احتیاجات و نیازهای روز جامعه است چرا که وقف‌هایی که در دوره‌های مختلف صورت گرفته با توجه به نیازهای روز جامعه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بعد های وقف گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه یک مجموعه‌ی اقتصادی،اجتماعی با پیوست فرهنگی بوده که بعد اقتصادی آن بر دیگر ابعاد غالب است از این رو که اجتماعی بودن به معنی رفع احتیاجات و نیازهای روز جامعه است چرا که وقف‌هایی که در دوره‌های مختلف صورت گرفته با توجه به نیازهای روز جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان در ادامه بیان کرد: وقف برای ازدواج،جهیزیه،کمک به تحصیل،عزاداری سیدالشهدا و حتی خرید کتاب از نمونه‌های بارز موقوفات با توجه به شرایط جامعه است.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان نیز بر اساس بیانیه‌‌ی گام دوم رهبری در دستور کار و در حال پیگیری است و همینطور حرکت در مسیر رونق اقتصادی و تولید نیز با توجه به شعار سال در حوزه‌ی اوقاف نقش پررنگی خواهد داشت ازهمین رو رویکرد مجموعه اوقاف اقتصادی است و برکات این موقوفات باید در اجتماع دیده شود.

مهدیان گفت: خدمات ارزنده و خوبی در حوزه‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی استان صورت گرفته که ساماندهی ۱۳هزار و ۹۱ رقبه و ۲۲۱ بقعه متبرکه از نمونه‌های تلاش‌های این مجموعه است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه در خصوص موقوفات فرهنگی گفت: در حوزه‌ی فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که ۲۱ مورد از ۵۴ مورد موجود جدید است و از ابتدای سال تا به امروز صورت گرفته است که ۱۲ مورد وقف انتفاعی و ۹مورد وقف منفعتی که به معنی کسب درآمد از طریق این موقوفات است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری سیدالشهدا ۱۶۰هیات مذهبی در استان هرمزگان از سوی اداره کل اوقاف مورد حمایت قرار گرفتند.

مهدیان به فعالیت های اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: انجمن یاوران وقف نیز موفق به ایجاد ۹ انجمن دیگر شده و در راستای ترویج فرهنگ وقف کلاس‌های آموزشی نیز برگزار کرده است و در حوزه‌ی قرآنی نیز اقداماتی در دستور کار بوده که پشتیبانی از مسابقات قرآنی دانش‌آموزی نمونه‌ای از این اقدامات و همچنین حمایت از موسسات قرآنی استان نیز صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف هرمزگان خاطرنشان کرد: از مهم ترین فعالیت ها میتوان به ساخت زائرسرا امامزاده سید محمد و همینطور اسکن استاد مربوط به موقوفات و برنامه‌ریزی منظم در جهت تنظیم این اسناد در حال پیگیری که سند ثبتی جدید ساماندهی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند