Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم با اعلام این خبر افزود: میانگین برداشت انار سالانه از باغات کشور، یک میلیون تن است و این میزان با توجه به تغییرات اقلیم، دستخوش تغییر می‌شود.

وی گفـت: عمده تولید انار، از ۱۰ نوع تجاری، در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، مرکزی، سمنان و لرستان صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی مقدم با اشاره به اینکه میزان صادرات انار در سال گذشته ۱۵ هزار تن بوده است افزود: ارزش صادرات انار در سال ۹۷، ۱۵ میلیون دلار بود که به کشور‌های روسیه، عراق، کره جنوبی، سوییس، فرانسه و آلمان صادر شد.

وی ادامه داد: میانگین صادرات انار در سال، بین ۱۵ تا ۳۵ هزار تن است و ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان انار دنیا توان صادرات ۱۵۰ هزار تن انار در سال را دارد.

جلیلی مقدم گفت: با توجه به خواص دارویی انار،​ این محصول را جواهر سلامت می‌دانند، همچنین کشور‌های زیادی برای توسعه برداشت انار برنامه ریزی می‌کنند و ما نیز باید برای بهبود کیفیت انار، برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: آنتی اکسیدان موجود در انار ۱۰ برابر چای سبز است و در دنیا برای تولید آن برنامه ریزی‌های زیادی می‌شود ما نیز در کشورمان باید برای فروش و صادرات انار، بازار‌هایی مناسبی پیدا کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سلامت وزارت جهاد کشاورزی یزد ارزش صادرات برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان