Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:30:14 GMT

اسرائیل به بن بست خورده است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۴۵۵۸

اسرائیل به بن بست خورده است

اسرائیل از حضور دائمی نتانیاهو در قدرت خسته شده و خواهان چهره ای جدید است. بعید است اسرائیل بتواند به آسانی از این بن بست انتخاباتی خارج شود.

جلال خوشچهره، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل، در رابطه با انصراف نتانیاهو از تشکیل کابینه و سپرده شدن تشکیل دولت ائتلافی به بنی گانتس به خبرنگار ایمنا گفت: نتانیاهو امیدوار بود پیش از تکمیل پرونده های سه گانه اش به شکل انفرادی و یا مشترک با فرد دیگری به نخست وزیری برسد تا رسیدگی به پرونده هایش به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی گانتس با طرح تشکیل دولت وحدت ملی مخالفت کرد و منتظر است تا پرونده های نتانیاهو تکمیل شوند. اینگونه می تواند نتانیاهو را از نخست وزیری و رهبری حزب لیکود برکنار کرده و مسیر را برای اهدافی مغایر با نظرات اکثریت اعضای حزب لیکود هموار کند.

خوشچهره افزود: رئیس جمهور اسرائیل دستور داد یک دولت وحدت ملی، به شکلی که دو سال نتانیاهو و دو سال بنی گانتس ریاست را بر عهده داشته باشند، تشکیل شود؛ البته بنی گانتس به دلیل اینکه با نخست وزیری نتانیاهو پرونده های سه گانه او به تعویق می افتد، با این دستور مخالفت کرد.

وی ادامه داد: تشکیل کابینه در اسرائیل به این گونه است که احزاب برای پیروزی در انتخابات باید بتوانند حداقل ۱+۵۰ کرسی را در پارلمان به دست بیاورند. حزب لیکو و حزب آبی و سفید هیچکدام موفق نشدند آراء لازم برای تشکیل دولت را به دست بیاورند. نتانیاهو و بنی گانتس می توانستند با جذب آراء سرگردان احزاب عرب که ۱۲ کرسی پارلمان را در اختیار دارند پیروز انتخابات و موفق به تشکیل دولت شوند؛ اما دو رقیب تصمیم نداشتند اعراب در کابینه آن ها حضور داشته باشند و از جذب آراء آن ها امتناع کردند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تأکید بر اینکه حزب لیکود و حزب آبی و سفید گرایش به عدم حضور صهیونیست های افراطی دارند و این خود باعث تعدیل سیاست های بین المللی آن ها می شود، اظهار کرد: پیشینه سیاسی یا نظامی افراد تأثیری بر اتخاذ نوع سیاست های آن ها ندارد. دو حزب لیکود و آبی و سفید تفاوت چندان مهمی در رویکرد و دیدگاه های خود ندارند و رقابت آنها بیشتر مبتنی بر قدرت است. حزب آبی و سفید نگرش های افراطی و تندروتری دارد اما در عین حال عملگراتر است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: اسرائیل از حضور دائمی نتانیاهو در قدرت خسته شده و خواهان چهره ای جدید است. بعید است اسرائیل بتواند به آسانی از این بن بست انتخاباتی خارج شود.

کد خبر 394601

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899938

دیگر خبرها

  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند