Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک مترجم گفت: در هفته کتاب باید بتوانیم کتابخانه‌های عمومی را غنی‌تر کرده و از کتاب‌فروشی‌های محلی حمایت کنیم، زیرا کتاب‌فروشان ستون اصلی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هستند. تاریخ انتشار: 14:09 - 04 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۱۵۵

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اسدالله امرایی با اشاره به تاثیر هفته کتاب بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: هر اقدامی در حوزه کتاب، اقدام مثبتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در هفته کتاب باید بتوانیم کتابخانه‌های عمومی را غنی‌تر کرده و از کتاب‌فروشی‌های محلی حمایت کنیم، زیرا کتاب‌فروشان ستون اصلی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هستند.   وی با اشاره به موانع موجود در ترویج کتاب و کتا‌ب‌خوانی اظهار داشت: مشکلات بر سر دریافت مجوز چاپ کتاب یکی از اصلی‌ترین معضلات نویسندگان و ناشران است که به ترغیب کتاب‌خوانی صدمه می‌زند و اگر این مسئله بر طرف نشود، دیگر انگیزه‌ای برای اهالی کتاب جهت چاپ و نشر آثار باقی نمی‌ماند.   این مترجم همچنین با تاکید بر معضلات موجود در حوزه‌ی ترجمه و تاثیرگذاری آن بر تولید محدود آثار خاطرنشان کرد: نویسندگان، مترجمان و شاعران همگی نقش موثری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارند و همگی از یک معضل حرف می‌زنند و آن، معضل انتشار و خرید کتاب است و یکی از کمک‌هایی که باید به حوزه نشر بشود، غنی‌کردن کتاب‌فروشی‌ها در کنار کتاب‌خوان کردن مردم است.   وی افزود: مشکل عمده ما این است که کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها در روز‌های تعطیل فعالیت نمی‌کنند و به تبع آن تعطیل هستند. درحالی که این اتفاق نباید بیفتند و چراغ کتاب‌فروشی‌ها نباید خاموش شود. از نظر من، گستره‌ی فرهنگی کتاب‌خانه‌ها و گسترش اعتماد به کتاب‌خانه‌های عمومی باید در دستور کار قرار بگیرد تا معضلات این حوزه بر طرف شود.   بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب فرهنگ کتاب کتاب فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها