Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ددر جلسه‌ای یافته‌های علمی قابل ترویج مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، در سالن کنفرانس این مرکز بررسی شد   نکویی فرد، رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در این جلسه با اشاره به تحقیقات و مطالعات انجام گرفته توسط پژوهشگران این مرکز گفت: با همکاری شیلات استان با مطالعات انجام گرفته در طی ۲ سال بر روی طرح ملی پرورش آبزیان در قفس نتیجه گیری شد که این طرح با توجه به شرایط آب وهوایی استان در سد‌های آذربایجان غربی توجیه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: طرح پرورش ۲۰۰ هزار تن آبزی تحت عنوان ماهی در قفس در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در سیاست‌های آبزی پروری کشور از سال ۹۵ در استان تعهد شده بود.   نکوئی اظهار داشت: براساس تحقیقات به عمل آمده در ۱۳ سد استان، هیچکدام از سد‌ها بر اساس جمیع شاخص‌های زیستی، غیرزیستی و ظرفیت برد مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی تشخیص داده نشد.   او اضافه کرد: بر اساس این نتایج راهکار پیشنهادی این مرکز روش رهاسازی گونه‌های بومی آبزیان به ویژه شاه میگو و پرورش در محیط باز و طبیعی آب سد‌ها است.   نکوئی با اشاره به لزوم حفظ گونه‌های بومی آبزیان استان در نتایج طرح‌های تحقیقاتی گفت: برای جلوگیری از انقراض گونه‌های آبزیان به ویژه شاه میگوی سد ارس با همکاری مدیریت شیلات استان در این منطقه ممنوعیت صید صادر شده و از ابتدای امسال هیج مجوزی برای شرکت‌های بهره بردار صادر نشده است.   انتهای پیام/م     بررسی آخرین یافته های علمی قابل ترویج مرکز تحقیقات آرتمیای کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ نوذر نظری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در کانال آب طرح گرمسیری سرپل ذهاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با دریافت این گزارش به سرعت در محل حاضر شدند و در تحقیقات ابتدایی دریافتند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که به همراه دوستانش برای شنا به کانال آب طرح گرمسیری مراجعه کرده به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.
نظری در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی