Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:18:38 GMT

انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بررسی علمی شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۵۶۲۹

انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بررسی علمی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، نشست تخصصی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، توسط اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی منابع‌ طبیعی و محیط‌ زیست ایران و با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌ها و متخصصان حوزه‌های علوم‌ زیستی و منابع‌ طبیعی در پردیس علوم دانشگاه تهران، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مهران حبیبی‌رضائی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران، بر ضرورت نقش‌آفرینی علمی و سازمان‌یافته استادان و متخصصان کشور در قالب نهادهای علمی-تخصصی در موضوعات مبتلا به جامعه از جمله انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تأکید کرد.

سپس حمید علیزاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی کشور، ساختار و مشخصات دریاچه خزر و چالش‌هایی که در حال حاضر این دریاچه را تهدید می‌کند را تشریح کرد.

همچنین متخصصان حاضر در جلسه در حوزه‌های علوم خاک، منابع‌ طبیعی، ارزیابی محیط‌ زیست، شیلات و آبزیان، آبخیزداری، جنگل، آب، زمین‌شناسی و هیدرولیک زوایای مختلف طرح را مورد بحث قرار دادند. 

در پایان نشست مقرر شد گروه‌های کاری و تخصصی با محوریت ابعاد موضوعی تعریف شده در طرح تشکیل شود، تا پس از مطالعه و تحلیل جنبه‌های مختلف تخصصی توسط گروه، موضوع در جلسات آتی مورد پیگیری قرار بگیرد.

کد خبر 4756512 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران انتقال آب دریای خزر فناوری فضایی نوآوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اربعین 98 موبایل امنیت اطلاعات پهپاد فضانوردان تولید سامسونگ اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد