Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:37:17 GMT

مبارزه با قاچاق کالا به رونق تولید کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۵۷۹۲

مبارزه با قاچاق کالا به رونق تولید کمک می‌کند

به گزارش اتاق اصناف ایران، «جلال‌الدین محمد شکریه»  با بیان اینکه جهت تحقق ساماندهی مد و لباس در کشور باید مؤلفه‌های زیادی را در دستور کار قرار دهیم، اظهار کرد: یکی از این شاخصه‌ها، برندسازی است که می‌تواند توان رقابت پوشاک ایرانی را در برابر پوشاک خارجی به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور آموزش، اعطای تسهیلات بانکی، حمایت دولت از واحدهای صنفی و ورود ماشین‌آلات لازم را از جمله نیازهای اساسی فعالان صنعت پوشاک خواند و عنوان کرد: ساماندهی مد و لباس در کشور نیازمند تحقق مؤلفه‌های یاد شده است و با بسترسازی جهت اجرای آن‌ها دستیابی به این هدف نیز ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکریه فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر شاخصه‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه مد و لباس دانست و گفت: مردم با خرید پوشاک ایرانی در حقیقت به تولیدکنندگان داخلی امکان ادامه فعالیت و رقابت در بازار را می‌دهند. البته فعالان صنعت پوشاک کشور نیز با ارتقاء کیفیت محصولات خود می‌توانند مردم را به امر خرید ترغیب کنند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از خروج ارز از کشور و بی‌نیاز شدن به واردات کالاهای مشابه خارجی در حوزه پوشاک و لباس اضافه کرد: استعدادهای بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه مد و لباس، طراحی و تولید انواع پوشاک در سطح کشور وجود دارد که هنوز از آن استفاده‌ بهینه‌ای نشده است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور حضور چند برند ایرانی تولیدکننده انواع پوشاک ورزشی در میادین‌ بین‌المللی را نشانه وجود استعدادهای برتر کشور در حوزه مد و لباس اعلام کرد و افزود: بحث برندسازی پوشاک نباید تنها به صنایع بزرگ محدود شود، بلکه باید آن را در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی کوچک‌تر نیز فعال کنیم.

وی تسهیل در امر ترخیص کالا و ورود برخی از پارچه‌های مورد نیاز به داخل که امکان تولید آن‌ها فعلاً در کشور فراهم نشده است را از جمله تکالیف دولت دانست و گفت: کاهش تعرفه‌ها برای واحدهای تولیدی بزرگ توسط دولت می‌تواند قدرت رقابت تولیدات پوشاک داخلی را با نمونه‌های خارجی افزایش دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید تولید ملی اصناف پوشاک کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران از اجباری بودن دریافت کد یکتا واحدهای صنفی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران گفت: یکی از سیاست های دولت، خدمات الکترونیک است. یعنی یک سری خدمات نهادهای دولتی باید در بستر الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: یک سری مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده و در ادامه نیز بحث الکترونیکی شدن روی داد که در دستور کار دولت است.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: الکترونیکی کردن مجوزها نیازمند آن است که تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارایه می دهد باید کد یکتا را داشته باشند.

وی گفت: کد یکتا متصل به حساب بانکی افرادی می شود که فعالیت اقتصادی دارند. پیشتر افراد باید جسم مجوز را با خود می بردند و یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می شد تا اعتبار پروانه کسب بررسی می شد. با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا نیازی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه کسب هستند مجوز را با خود ببرند.

وی یادآورشد: مهمترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه ها دنبال می کنند آن است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند. سپس آنکه این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد.

رستگار اظهارکرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می کنند هم افرادی که مجوز دارند و یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به روز رسانی خود را انجام می دهند.

وی گفت: تهران دارای 135 اتحادیه و نزدیک به 500 هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران یادآورشد: یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه ها نیز این کد را ارایه می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور