Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:11:20 GMT

برادران کوتاه قامت کرمانی صاحب ویلچر برقی شدند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۶۰۳۳

برادران کوتاه قامت کرمانی صاحب ویلچر برقی شدند

به گزارش ایرنا، ویلچر برقی اهدا شده به برادران کوتاه قامت کرمانی با پیگیری استاندار خراسان رضوی،  به دستور وزیر صمت و با نظر مساعد وزیر کشور و پیگیری های استانداری،  اداره کل بهزیستی و خبرگزاری جمهوری استان کرمان به برادران کوتاه قامت کرمانی اهدا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه و مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی،  رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئیس و معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان و جمعی از مسئولان در آیین تحویل ویلچر برقی به محمدحسین و مرتضی پرکاس دو برادر کوتاه قامت کرمانی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به پاس زحمات مادرانه زهرا قائم پناه عمه برادران کوتاه قامت نشان لیاقت بنیاد مادر استان فارس را از طرف بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر به وی اهدا کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارد کرمان ضمن دیدار و گفت و گو با برادران کوتاه قامت کرمانی از وجود استثنا در جهان هستی و موجودات به عنوان برکت الهی نام برد و گفت: گاهی همین تفاوت ها اتفاقات خوبی را رقم می زند.

محمدصادق بصیری افزود: باید از استثناهای موجود و تفاوت ها در عالم هستی به عنوان فرصت بهره ببریم و آنها را تهدید ندانیم.

وی ضمن تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل انعکاس مشکلات برادران کوتاه قامت کرمانی و همچنین پیگیری این مهم اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز در راستای رفع مشکلات این دو برادر کوتاه قامت اقدامات مفیدی انجام داده است.

بصیری تاکید کرد: زندگی و امورات دو برادر کوتاه قامت کرمانی باید طوری مدیریت شود که بتوانند استقلال خود را حفظ کنند.

وی از راه اندازی کاری با توجه به استعدادها و شرایط جسمی بزرگمردان کوچک کرمانی خبر داد و افزود: این ایجاد اشتغال می تواند با توجه به درخواست خانواده عمه کوتاه قامتان کرمان مرزعه پرورش طیور همراه همراه با ایجاد رونق گردشگری با توجه به شرایط جسمی این افراد باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: می توان در کنار ایجاد اشتغال و به منظور رونق گردشگری از اعجاز پروردگار از گردشگران داخلی و خارجی نیز برای دیدن ایجاد اشتغال و مزرعه نمونه توسط برادران کوتاه قامت کرمانی دعوت کرد.

وی تاکید کرد: ساخت خانه برادران کوتاه قامت کرمانی بعد از انجام مراحل واگذاری زمین انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز به پیگیری واگذاری ویلچر برقی به برادران کوتاه قامت اشاره کرد و گفت: موضوع واگذاری زمین به این دو برادر نیز پیگیری و انجام شده است.

صادق زاده تصریح کرد: ساخت خانه برادران کوتاه قامت کرمانی نیز در قالب تفاهم نامه با استانداری، بهزیستی و بنیاد مسکن ظرف ۲ سال آینده انجام می شود.

وی با اشاره به فاصله زمانی تا موعد تحویل خانه به برادران کوتاه قامت کرمانی گفت: منزل عمه برادران کوتاه قامت که محل اسکان این افراد است نیز بزودی با شرایط جسمی این افراد مناسب سازی می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز با اشاره به وجود ظرفیت مرکز آموزش کشاورزی در کیلومتر ۱۰ جاده کرمان زرند گفت: می توان از ظرفیت برای احداث مزرعه پرورش طیور برای برادران کوتاه قامت کرمانی بهره برد.

هرمزد نقوی به منظور کمک به برادران کوتاه قامت کرمانی در راستای ایجاد مزرعه پرورش طیور با توجه به ظرفیت های مجموعه مرکز آموزش کشاورزی قول مساعد داد.

کوتاه قامت‌ترین مرد ایران و برادرش که ساکن کرمان هستند، آرزوی زیارت حرم امام مهربانی‌ها را داشتند که بعد از اعلام آن در قالب گزارشمنتشر شده توسط خبرنگار ایرنا و اعلام حمایت و دعوت استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر و با وزیر کشور دیدار کردند و از مشکلات خود گفتند.

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی قول تامین ویلچر و خانه را به محمدحسین و مرتضی پرکاس با ۵۰ و ۳۱ سال سن به ترتیب ۶۸ و ۷۰ سانت قد که به تازگی تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند دادند.

 برادران کوتاه قامت کرمانی با وجود پدری مسن و مادری که دیگر در این دنیا نیست به سرپرستی عمه خود در شرایط نسبتا دشوار مالی در کرمان زندگی می کنند و یارانه دریافت نمی کنند.

محمدحسین پرکاس که طبق شواهد موجود بعد از مرگ بانویی کوتاه قامت در هندوستان اکنون کوتاه قدترین انسان در جهان است و این رکورد هنوز در گینس ثبت نشده است.

تمام بدن محمدحسین غضروفی است و توان راه رفتن و ایستادن ندارد و نبود فضا و تجهیزات مناسب در منزل یکی از مشکلات این دو برادر کوتاه قامت کرمانی است.

کوتاه قامت‌ترین مرد ایران و برادرش به سرپرستی عمه خود در فقر و تنگدستی در کرمان زندگی می کنند و آرزوی زیارت حرم امام مهربانی‌ها را داشتند که بعد از اعلام آن توسط خبرنگار ایرنا و اعلام حمایت و دعوت استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر کردند.  

 اهالی دیار کریمان بعد از دیدن خبر آرزوی زیارت برادرن کوتاه قد و پست اینستاگرامی خبرنگار ایرنا، برای عزیمت این دوبرادر به مشهد مقدس بیش از پنج میلیون تومان کمک مالی کردند.

 و خدایی که در این نزدیکی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی کرمان ایرنا استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند با زیر نظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، افزود: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 6097521

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش