Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@22:50:50 GMT

۹ قلم کالا در زنجیره رصد قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۶۵۶۶

۹ قلم کالا در زنجیره رصد قرار گرفتند

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: زنجیره رصد کالا تا کنون برای اقلام کالایی برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکر خام و شکر سفید، روغن خام، روغن خوراکی و کره گیاهی، گوشت قرمز و لاستیک سنگین عملیاتی شده است. تاریخ انتشار: 16:05 - 04 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۲۳۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد قبله در پاسخ به این سئوال که زنجیره رصد برای کدام اقلام در حال حاضر اجرایی شده است؟ اظهار کرد: زنجیره رصد کالا تا کنون برای اقلام کالایی برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکر خام و شکر سفید، روغن خام، روغن خوراکی و کره گیاهی، گوشت قرمز و لاستیک سنگین عملیاتی شده است، از این رو تمام فعالان زنجیره تامین این کالا‌ها موظفند تغییرات مکانی و مالکیتی خود را در بخش داخلی سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه، رصد کالا‌ها در زنجیره تامین برای کالا‌های دارای اولویت طراحی می‌شود، تصریح کرد: این ضوابط از حلقه ابتدایی تا حلقه انتهایی توزیع را در بر می‌گیرد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در توضیح این مطلب اضافه کرد: در قالب زنجیره رصد کالا اطلاعات و فرآیند‌های ورود ساماندهی می‌شود، اطلاعات توزیع و عرضه کالا در زنجیره تجاری کشور قابل ردگیری است.

به گفته قبله، نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالا انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری در این قالب فراهم می‌شود، گفت: اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالین تجاری نیز در این راستا امکان پذیر خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت، این موضوع با هدف یکپارچه سازی، تبادل اسناد و اطلاعات حاصل از فعالیت‌های تجاری بین دستگاهی و ... الزامی شده است.

قبله ادامه داد: با هدف اجرایی شدن این مهم، دفتر خدمات امور بازرگانی نسبت به اطلاع رسانی به انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه کالا‌های مشمول اقدام کرده است و تا کنون بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی برای بیش از ۲۰۰۰ فعال تجاری کالا‌های مشمول برگزار شده است.

به گفته وی، امکان ارتباط وب سرویسی با سامانه جامع تجارت برای فعالین دارای سیستم فراهم شده است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت به تشکیل کارگروه ملی رصد کالا اشاره کرد و گفت: این کارگروه با مدیریت دفتر امور خدمات بازرگانی و حضور تشکل‌ها در کل حلقه‌های زنجیره تامین، دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌مدخل برای کنترل پیشرفت طرح تشکیل شده است.

قبله اضافه کرد: در عین حال برای آشنایی همکاران استانی با حضور نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان همایش برگزار کردیم.

به گفته وی؛ سایر کالا‌های مشمول نیز به تدریج در این طرح وارد و مورد رصد قرار خواهند گرفت و مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت، راه‌اندازی زنجیره رصد کالا در راستای اجرای مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ این قانون ابلاغی ریاست جمهوری انجام گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق کالا رصد سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند