Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اربابی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته (بیمه سلامت) افزود: تعداد زیادی از هموطنان دارای دو یه سه دفترچه‌ بیمه‌ای هستند که این موضوع هزینه‌های زیادی برای دولت در برداشته و دارد.

وی با بیان اینکه با رفع همپوشانی بیمه‌ای در استان هزینه‌های دولت و مردم کم می‌شود اظهار داشت: بحث رفع همپوشانی و استحقاق‌سنجی در زمینه تجمیع بیمه‌ها و صیانت از منابع مردم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت تنها نهاد دولتی است که اقدام به حمایت بیمه‌ای مردم در بخش درمان می‌کند لذا در سال ۹۱ به دلیل سیاست‌های کلان کشور و اصلاح ساختار بیمه‌ای در ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه مصوب شد که همه بیمه‌ها در بیمه سلامت تجمیع شوند.

اربابی اضافه کرد: سال ۹۱ سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر نام یافت اما تجمیع بیمه‌ها هنوز محقق نشده است و در این خصوص اقداماتی از قبیل رفع همپوشانی و استحقاق‌سنجی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای رفع همپوشانی بیمه‌ای از دو روش خودداری از ایجاد همپوشانی جدید و خودداری از تمدید دفترچه‌ بیمه‌ای دارای همپوشانی استفاده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: مرحله نخست طرح استحقاق‌سنجی  بیمه شدگان شامل طرح بیمه‌گری است به این منظور که فرد بیمه شده برای دریافت خدمات از مراکز درمانی از نظر جنسیت، همپوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: فرد بیمار با ارایه شماره ملی به دفتر پذیرش و دریافت کد رهگیری اجازه پذیرش از سوی بیمارستان دریافت می‌کند.

اربابی با بیان اینکه طرح استحقاق‌سنجی مقدمه‌ای برای حذف و رفع همپوشانی بیمه‌ای است عنوان کرد: در حال حاضر طرح استحقاق‌سنجی در همه بیمارستان‌های استان در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم عدالت در زمینه مشارکت مردم در بحث بیمه‌ای گفت: در این زمینه آزمون وسع توسط سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام و دهک‌های درآمدی مشخص و به سازمان بیمه سلامت ارسال خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: بر اساس تعیین دهک‌های درآمدی، افرادی که مشمول دهک‌های یک تا سوم می‌شوند از خدمات و دفترچه بیمه رایگان بهره‌مند می‌شوند، دهک چهارم نصف هزینه و مابقی دهک‌های درآمد بایستی ۱۰۰ درصد هزینه‌های دفترچه و خدمات را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که توسط هیات وزیران مردادماه امسال ابلاغ شد در راستای برنامه ششم توسعه و گسترش چتر بیمه درمان همراه با عدالت اجتماعی طرح بیمه اجباری درمان با توجه به شرایط مالی خانواده‌ها همزمان با سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

اربابی اظهار داشت: بعد از ابلاغ این آیین‌نامه به استان باید تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در استان نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره با اجرای نسخه سرپایی الکترونیک در شهرستان بشرویه، سرایان و فردوس عنوان کرد: تاکنون در این شهرستان‌ها هشت هزار نسخه الکترونیک صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین تاکنون نسخه بستری الکترونیک در بیمارستان رازی بیرجند و شهرستان طبس راه‌اندازی شده و تا پایان آبان ماه تمام پرونده‌ها در بیمارستان‌های استان باید به صورت الکترونیک ارائه شود.

وی تاکید کرد: الکترونیکی کردن پرونده‌های بیمار شفافیت در عملکرد بیمارستان‌ها و پزشکان را محقق کرده و مانع از برخی خطاهای احتمالی می‌شود.

اربابی یادآور شد: با اقداماتی که در سطح کلان کشور انجام شد روز به روز شاهد کاهش روند مراجعه مردم به مراکز درمانی بوده‌ایم در پنج ماه نخست سال روند مراجعه غیرضروری مردم به مراکز درمانی پنج درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ بیمار خاص در استان وجود دارد یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد تومان برای بیمه این بیماران در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ارتباط با پرداخت مطالبات موسسه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت در استان گفت: تمامی مطالبات بخش خصوصی استان شامل داروخانه‌ها، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر تا مردادماه امسال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مطالبات بخش دولتی استان تا ۷۰ درصد تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به عناوین هفته بیمه سلامت، گفت: روز اول هفته سلامت، «بیمه سلامت، توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی»، روز دوم «سازمان الکترونیک و هوشمندسازی»، روز سوم هفته «بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع»، روز چهارم هفته «بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان»، روز پنجم هفته «بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری»، روز ششم هفته «بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی» و روز هفتم هفته «بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری نام‌گذاری شده است.

در حال حاضر ۴۷۰ هزار نفر برابر با ۶۵ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت خراسان جنوبی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد