Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:23:31 GMT

کلیسای فرشته‌های آسمانی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۶۷۶۲

کلیسای فرشته‌های آسمانی

ارمنستان را یکی از بهترین مقاصد گردشگری می‌دانند که جاذبه‌های توریستی بسیاری را در خود جای‌ داده است. این کشور جذابیت‌های فراوانی دارد که سبب گرایش جهانگردان به این منطقه می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، ارمنی‌ها بسیار شیفته دین خود هستند و اهمیت به سزایی به آن می‌دهند از همین رو کلیساهای فراوانی در آن ساخته‌ شده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیسای جامع زوارتنوتس که یکی از محبوب‌ترین کلیساهای این کشور هست به عبادتگاه جرج مقدس شهرت پیدا کرده است. زوارتنوتس به معنای فرشته‌های آسمانی بوده به همین دلیل آن را به این نام هم می‌نامند.

کلیسای فرشته‌های آسمانی در شهر واغارشاپات واقع‌ شده و گردشگران تور ارمنستان به‌راحتی می‌توانند خود را به آن برسانند. معماری این عبادتگاه به سبک ارمنی هست و به‌ صورت پلکانی بنا شده که باعث می‌شود تمامی قسمت‌ها از نور کافی بهره ببرند، همچنین این امر بر زیبایی بنا افزوده است. عملیات ساخت این جاذبه زیبا از سال ۶۴۳ آغاز شد و تا سال ۶۵۲ به طول انجامید. این کلیسا بخش‌های مختلفی داشته برای مثال در قسمت شرق آن حمام و انبار، در بخش غربی سالن کنفرانس و اتاق‌هایی برای اقامت تابستانه و در قسمت جنوب آن کارخانه تولید جاثلیق وجود داشته ولی امروزه هیچ نشانی از آن‌ها باقی نمانده است. تنها بخش‌هایی از این کلیسا هم‌اکنون وجود دارد که مورد توجه گردشگران تور لحظه آخری قرار گرفته است.

ستون‌ها و سرستون‌های به‌جامانده از این کلیسا، جهانگردان را به یاد فرهنگ یونانی و رومی می‌اندازد.

اگر به بازدید از کلیسا علاقه دارید، خوب است بدانید که در کشور گرجستان هم یک کلیسای بسیار زیبا وجود دارد که توجه گردشگران تور گرجستان را به خود جلب کرده و شما هم می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور گرجستان تور ارمنستان کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش