Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان "ان ان ای " تعدادی از تظاهرکنندگان با به آتش کشیدن لاستیک و مسدود کردن بزرگراه البداوی موجب بحرانی شدن اوضاع در این منطقه شدند.

در این میان تعدادی از معترضان که در میدان "النور" طرابلس تحصن کرده بودند درحال حرکت به سمت البداوی و ملحق شدن به معترضان در این محل و اعلام همبستگی با آنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه در راه ارتباطی البدوای- طرابلس ظهر امروز و زمانی اتفاق افتاد که گروهی از تحصن‌کنندگان با تعدادی از شهروندان که در تلاش بودند با خودروهای خود از این محل عبور کنند، درگیر شدند و نیروهای ارتش برای پایان دادن این وضعیت وارد عمل شدند اما هدف سنگ پرانی قرار گرفتند که مجروح شدن پنج نیروی ارتش را به دنبال داشت.

در پی این وضعیت نیروهای ارتش به منظور پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند و سپس با مشاهده بحرانی شدن اوضاع به تیراندازی هوایی متوسل شدند که در اثر آن دو غیرنظامی نیز مجروح شدند.

اکنون با استقرار نیروهای ارتش در این منطقه اوضاع به شرایط عادی بازگشته است و تحقیق در این خصوص ادامه دارد.

تظاهرات حامیان میشل عون در بیروت

در همین حال نیز تعدادی از حامیان "میشل عون" رئیس جمهور لبنان عصر امروز شنبه با برگزاری تظاهراتی در بیروت حمایت خود را از وی اعلام کردند.

به گزارش شبکه المیادین، تظاهر کنندگان تاکید کردند، باید به منظور محاکمه فاسدان، نمایندگان پارلمان و نهاد قضایی را تحت فشار قرار داد.

آنان همچنین تاکید کردند، مخالف فتنه انگیزی و تلاش هایی هستند که هدف از آن سوق دادن تظاهر کنندگان به سمت اقدامات شبه نظامی است.

حامیان میشل عون تظاهرات خود را از منطقه "الجدیده" در بیروت آغاز و اعلام کردند به سمت پل "نهر الموت" حرکت خواهند کرد و در نظر ندارند به سمت تظاهراتی که در "جل الدیب" در جریان است، حرکت کنند.

جل الدیب ورودی شمالی بیروت به شمار می آید و به دلیل مخالفت تظاهرکنندگان با بازگشایی راه ارتباطی آن به سمت بیروت، در دو روز گذشته صحنه برخی برخوردها بین تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش بود.

این در حالی است که تکاپوی مردمی در بیروت، طرابلس و صیدا و سایر مناطق لبنان همچنان ادامه داد و نیروهای امنیتی نیز از بازگشایی راههای اصلی خبر داده و اعلام کردند مانع ادامه تظاهرات نیستند.

بنابر اعلام شبکه المیادین، تعداد تظاهرکنندگان در میدان الشهداء در بیروت کمتر از روزهای گذشته است زیرا برخی از تظاهرکنندگان تاکید دارند باید مقابل بانک مرکزی تجمع کرد که عامل اصلی به غارت رفتن اموال کشور است.

در این میان خبرگزاری رسمی لبنان نیز از تیراندازی در منطقه "البداوی" در شمال این کشور و در جریان تلاش نیروهای ارتش برای بازگشایی راه ارتباطی آن خبر داده و اعلام کرد درگیری و برخوردهایی که بین ارتش و افرادی که راه را مسدود کرده اند موجب مجروح شدن هفت نفر شد.

همچنین "الیاس بوصعب" وزیر دفاع لبنان در یک توئیت نوشت: پایان محرمانه بودن حساب های بانکی خود و همسرش را خواستار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سعد حریری میشل عون تظاهرات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)