Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حسین مدرس خیابانی در نشست با دبیران میزهای کالایی معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: دو برنامه اصلی کشور تنظیم بازار با نگاه به تأمین رفاه و معیشت مردم و همچنین صادرات است که هر دو هدف اصلی تحریم قرار دارند.

وی افزود: کارکرد میزهای کالایی باید کاملاً متفاوت با گذشته بوده و برنامه منظمی برای ارتباط با تشکل‌ها، انجمن‌ها، تجار و بنگاه‌های تولیدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی گفت: افزایش حجم صادرات الزاماتی دارد که همراهی و مشارکت حداکثری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

در ادامه این جلسه، فرهاد نوری، سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، در تشریح ساختار این معاونت گفت: دفاتر کل و میزهای کالایی وظایفی مانند مطالعه و بررسی توانمندی‌های صادراتی، خدمات مشاوره‌ای، ارتقای فرهنگ عمومی کشور در حوزه صادرات، بررسی الزامات و موانع قانونی و مقرراتی در حوزه صادرات از طریق طرح در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، برگزاری کمیته ماده ۱۹ و ماده ۱۱ مکرر آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، برگزاری جلسات منظم هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی را عهده‌دار هستند.

نوری همچنین از تنوع‌گرایی در صادرات و کالاهای با ارزش افزوده بالا به عنوان اولویت‌های صادرات نام برد.

در ادامه این جلسه، میر ابوطالب بدری، مدیر کل دفتر توسعه صادارت محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت، محمود اسکندری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت، احسان قمری، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت و پیام ناصر قدسی، معاون مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت، حوزه‌های تخصصی و میزهای زیر مجموعه خود را معرفی کردند.

گفتنی است، در پایان این جلسه، دبیران میزهای کالایی آخرین گزارش‌ها از وضعیت موجود و راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی