Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@03:04:03 GMT

خیز بلند ورشتپن برای سومین پیروزی متوالی در مکزیک

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۱۷۴

خیز بلند ورشتپن برای سومین پیروزی متوالی در مکزیک

در تایم‎‌گیری امروزِ گرند پری مکزیک مکس ورشتپن راننده‎‌ی ردبول موفق به کسب پل‌پوزیشن شد تا امیدهایش برای سومین پیروزی متوالی در مکزیک، جان تازه‌ای بگیرند.

 

به گزارش "ورزش سه"، مکس ورشتپن با نمایشی درخشان در پیست هرمانوس رودریگز موفق به کسب پل پوزیشن در تایم‌گیری گرند پری مکزیک شد تا با شروع مسابقه‌ی فردا از رده‌ی اول، بیش از پیش به کسب سومین قهرمانی پیاپی‌اش در مکزیک امیدوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

تمرین سوم

 

تمرین سوم گرند پری مکزیک در حالی آغاز شد که پیست هنوز از بارش دیشب خیس بود و با توجه به پیشبینی شرایط آب و هوایی متفاوت در تایم‌گیری، ماشین‌ها تمایل چندانی به حضور روی پیست نداشتند. تک و توک ماشین‌های حاضر در پیست با لاستیک intermediate و مخصوص زمین خیس دور می‌زدند. تنها در بیست دقیقه‌ی پایانی تمرین سوم بود که راننده‌ها با توجه به خشک شدن نسبی مسیر مسابقه با لاستیک‌های medium  و soft به پیست آمدند و سعی در ثبت تایم سریع داشتند.

در پایان تمرین سوم در حالی که راننده‌ها با عجله مشغول زدن دورهای سریع خود بودند، صدر جدول چندین بار دست به دست گشت و حتی در دقایقی کارلوس ساینز راننده‌ی مک‌لارن با ثبت زمانی سریع‌تر از فراری، ردبول و مرسدس، در بالای جدول قرار گرفت.

پس از به اهتزاز درآمدن پرچم پایان اما لکلرک سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و سباستین وتل دوم شد. بوتاس راننده‌ی مرسدس هم تایم سه را زد و لوییس همیلتون چهارم شد. کارلوس ساینز با توجه به دور بسیار سریع و غافلگیرکننده‌اش در رده‌ی پنجم و بالاتر از ورشتپن گسلی و آلبون جای گرفت.

 

 

 

 

مرسدس‌ها تقریبا آماده به نظر می‌رسیدند اما با فرم ایده‌آل خود که در مسابقات پیشین توانسته بودند حاکم بی‌چون و چرای فرمول یک باشند، فاصله داشتند. ردبول‌ها هم بسیار سریع و قوی ظاهر شدند و همچون سال‌های قبل یکی از بخت‌های اصلی پیروزی در مکزیک به نظر می‌رسند.

 

تایم‌گیری

 

در سومین بخش تایم‌گیری گرند پری مکزیک والتری بوتاس با اشتباه در آخرین پیچ پیست تصادف نسبتا شدیدی با دیواره‌ها داشت تا بدین ترتیب بختش برای شکست همیلتون و رقابت بر سر عنوان قهرمانی را به شدت کاهش دهد.

 

 

 

 

 

تایم‌گیری در پیست هرمانوس رودریگز در حالی انجام شد که ماشین‌ها با توجه به خشک شدن پیست توانسته بودند با لاستیک‌های medium و soft به میدان بیایند.

در مرحله‌ی اول تایم‌گیری مکس ورشتپن و الکس آلبون راننده‌های ردبول اول و دوم شدند و چارلز لکلرک در رده‌ی سوم ایستاد. در این مرحله هر دو راننده‌ی ویلیامز، هر دو راننده‌ی هاس و همچنین راننده‌ی ریسنگ‌پوینت حذف شدند.

 

 

 

 

در مرحله‌ی دوم تایم‌گیری اما مرسدس‌ها پیشتاز بودند. لوییس همیلتون و والتری بوتاس هر دو با لاستیک medium موفق شدند سریع‌ترین تایم‌ها را ثبت کنند و وتل و ورشتپن سوم و چهارم شدند. در دقایق پایانی Q2 شاهد بلوف فراری و ردبول بودیم و هر دو تیم راننده‌هایشان را لاستیک soft به پیست فرستادند تا این سوال پیش بیاید که آیا قصد دارند با ثبت سریع‌ترین دور، مسابقه را با لاستیک‌های soft آغاز کنند؟ در انتها اما هر دو تیم دورهای سریع خود را کنسل کردند تا هر سه تیم بالای جدول؛ مرسدس، فراری و ردبول فردا مسابقه را با لاستیک medium آغاز کنند. در این مرحله نیز هر دو راننده‌ی آلفارومئو، هر دو راننده‌ی رنو و همین‌طور تنها راننده‌ی باقی‌مانده‌ی ریسینگ‌پوینت؛ سرجیو پرز، حذف شدند.

 

 

 

 

در Q3 اما راننده‌های باقی‌مانده با لاستیک‌های soft برای به دست آوردن بیشترین سرعت ممکن به پیت آمدند. مکس ورشتپن اما موفق شد بی توجه به تصادف شدید بوتاس که جلوی او اتفاق افتاد، سریع‌ترین تایم پیست را ثبت کرده و پل‌پوزیشن مکزیک را برای اولین بار به دست آورد. چارلز لکلرک با وجود اشتباهات زیاد در آخرین دور خود توانست با کسب رده‌ی دوم، در ردیف اول استارت و کنار ورشتپن قرار بگیرد. سباستین وتل نیز که با زدن دوری سریع سعی در گرفتن هم‌تیمی‌اش لکلرک داشت، با تصادف بوتاس مجبور شد دور خود را کنسل رده و به رده‌ی سوم رضایت دهد. لوییس همیلتون که در یک‌قدمی کسب ششمین قهرمانی جهان خود است، در رده‌ی چهارم قرار گرفت و حالا با توجه به تصادف بوتاس و رده‌ی ششمش، شانس بیشتری برای کسب 14 امتیاز بیشتر از او در مسابقه‌ی فردا و بستن پرونده‌ی قهرمانی جهان در مکزیک دارد. الکس آلبون دیگر راننده‌ی ردبول نیز پنجم شد.

 

 

 

 

 

بوتاس حالا باید منتظر بماند تا ببیند چه صدماتی به ماشینش وارد شده و آیا نیاز به تغییر قطعاتی خواهد داشت که موجب گرفتن پنالتی رده‌ای در استارت فردا شود یا خیر. موضوعی که می‌تواند تمام امیدهایش برای ادامه‌ی حضور در رقابت بر سر عنوان قهرمانی جهان با همیلتون را بر باد دهد.

 

 

 

 

امروز اما روز ورشتپن بود که دومین پل‌پوزیشن خود را کسب کرد و امیدوار است بتواند فردا سومین قهرمانی پیاپی خود در مکزیک را جشن بگیرد. با توجه به حضور شانه به شانه‌ی لکلرک در کنارش و وتل در پشت سرش در خط استارت و سابقه‌ی طولانی نبرد این سه راننده با هم، می‌توان از همین الان بی‌صبرانه منتظر استارت فردا بود. جایی که ورشتپن با تمام توان با فراری‌ها خواهد جنگید تا از رده‌ی اول خود دفاع کند. هر چند مسیر مستقیمی پس از استارت بهترین فرصت برای فراری‌هاست تا مکس را پشت سر بگذارند. دیدن تصادف مکس با یکی از دو فراری یا حتی هر دو _ اتفاقی که مکس سابقه‌اش را دارد_ هیچ بعید نیست.

 

 

فرمول یک اتومبیل رانی ردبول چارلز لکلرک فراری والتری بوتاس لوئیس همیلتون مرسدس گرند پری گرند پری مکزیک مکس ورشتپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرمول یک اتومبیل رانی ردبول چارلز لکلرک فراری والتری بوتاس لوئیس همیلتون مرسدس گرند پری مکس ورشتپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • انتقاد ردبول از مرسدس در ماجرای جذب فرستاپن
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک