Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@23:50:27 GMT

شکار پرندگان در لرستان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۵۲۸

شکار پرندگان در لرستان ممنوع شد

آفتاب‌‌نیوز :

نبی اله قائدرحمت با اعلام این خبر افزود: از آنجا که بیشتر محل های تجمع پرندگان در مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع استان واقع شده بنابراین تمهیدات لازم در زیستگاه‌های مذکور جهت حمایت، حفاظت و جلوگیری از هرگونه تهدیدات احتمالی به کار گرفته شده است و با متخلفان طبق قانون به شدت برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در لرستان تنها شکار پرندگان خشکی زی (کبک، تیهو وکبوتر) با رعایت تمامی محدودیت‌های زمانی و مکانی تا پانزدهم دی ماه در مناطق آزاد استان مجاز است.

قائدرحمت عنوان کرد: شکار در مناطق چهارگانه (اثر طبیعی ­ملی غار ماهی کور، پناهگاه‌های ­حیات وحش ازنا و سمندر لرستانی ۱ و مناطق حفاظت شده اشترانکوه و سفیدکوه خرم آباد) و همچنین مناطق قالیکوه الیگودرز، هشتاد پهلو، گرین الشتر، چهارشاخ نور آباد و گنجین ممنوع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شکار پرندگان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد