Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:10:29 GMT

فهرست حداقلی اصیل و غایبان محتوم انتخابات

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۹۵۰

فهرست حداقلی اصیل و غایبان محتوم انتخابات

نشست خبری علی شکوری راد  دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران و مناظره احمد زیدآبادی و سید مصطفی تاجزاده از مهمترین اتفاقات اتفاقات حزبی و انتخاباتی هفته گذشته بود.  اصولگرایان هم آرام آرام غایبان انتخاباتی خود را می‌شناسند و با داشته‌های خود برای مجلس‌ آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

چه کسانی نمی‌آیند

این روزها اصولگرایان در تکاپوی بسیار اما کم سرو صدا برای حضور موثر در انتخابات مجلس یازدهم به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی انتشار خبرهایی از حضور یا عدم حضور برخی چهره‌های شاخص این جریان این آرامش را برهم می زند. یکی از این چهره‌ها حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» است که گمانه‌های حضور او به عنوان رهبر اصولگرایان گرچه طی هفته های گذشته به صورت جدی دنبال می‌شد اما این زمزمه‌ها را می‌توان با اظهار نظر حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت پایان یافته تلقی کرد. مصباحی مقدم در این زمینه گفته است: «آنچه در این جلسه از جناب ناطق شنیدیم، ابراز تمایل ایشان برای دیدار با دوستان بود و البته اعضا هم از ایشان خواستند که مرتب در جلسات آتی هم شرکت کنند اما ایشان وعده‌ای در این‌باره ندادند. رفتار آقای ناطق هم در این جلسه نشان نمی‌داد که تصمیمی برای ورود به مسائل انتخاباتی دارد.»

قالیباف شهردار پیشین تهران هم از چهره‌هایی است که اصولگرایان دستکم طی ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری سیاسی خاصی درباره او داشته‌اند و بر اساس شواهد و گفته ها، این سرمایه گذاری این بار هم برای ریاست جمهوری خواهد بود نه مجلس.

«رضا شیران»  نماینده مردم مشهد در این زمینه گفته است: با قطعیت می‌گویم آقای قالیباف نه از مشهد و نه از تهران کاندیدا نمی‌شود، چرا که قصدی برای حضور در انتخابات مجلس ندارد، اما اینکه لیستی در مشهد ارائه ندهند بحث دیگری است و شاید لیستی از جانب آقای قالبیاف ارائه شود.»

«مرتضی طلایی» فعال سیاسی اصولگرا و از نزدیکان به قالیباف او را نه کاندیدای مجلس و سرلیست اصولگرایان بلکه نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری دانسته و گفته است: «قالیباف برای مجلس کاندیدا نخواهد شد، نه از تهران، نه از مشهد و نه از هیچ کجای دیگری، او یک شخصیت تکلیفگراست، اگر بر او تکلیف شود تا به عرصه‌ای که نیاز انقلاب است پا بگذارد، این کار را خواهد کرد. برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم این طور خواهد بود که اگر به او تکلیف شود حضور پیدا می‌کند.»

با این حال «فرید مدرسی» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره سرلیستی قالیباف گفته است: «اگر پروژه جایگزینی سعیدجلیلی به جای محمدباقرقالیباف به عنوان سرلیست انتخابات مجلس از تهران به سرانجام برسد، شکست (حداقلی یا حداکثری) اصولگرایان در تهران حتمی است  قالیباف راهی جز کاندیداتوری در انتخابات مجلس ندارد. »

«محمد مهاجری» روزنامه نگار و فعال اصولگرا هم شهردار پیشین تهران را در کنار چند نام دیگر کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

کیفیت شرکت اصلاح طلبان 

«اگر در جایی فرد صاحب صلاحیت نداشتیم نامزد معرفی نکنیم» یکی از بندهای اعلام شده از سوی حزب اتحاد ملت است که نشان می دهد استراتژی این حزب در انتخابات آینده همان فهرست حداقلی اما اصیل خواهد بود. استراتژی که به نظر می‌رسد حداقل در شرایط کنونی مورد قبل اکثریت اصلاح طلبان هم است.

«حسین نورانی نژاد» سخنگوی حزب اتحاد ملت با اشاره به عملکرد برخی طیف‌هایی که با لیست امید وارد مجلس شدند، تصریح کرد: «واقعیت این است که تجربه خوبی از تعامل با اصولگرایان معتدل در جریان انتخابات مجلس نداشته و دیگر بنا نداریم که با رویکرد سلبی کاندیدایی را معرفی کنیم که احیاناً نتوانیم پاسخ‌گوی عملکردشان باشیم. این چیزی است که از فضای عمومی بدنه‌ اصلاحات هم به عنوان مطالبه شنیده می‌شود.»

«محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید و همچنین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم با اشاره به آسیب‌های ائتلاف گفته است: «در کنار دستاوردهای ارزشمندی که نصیب جریان اصلاحات شد اما برخی رویکردهایی که در انتخابات‌های گذشته داشتیم هزینه‌هایی را هم برای گفتمان اصلاحات ایجاد کرد. در انتخابات مجلس دهم راهبرد جریان اصلاحات راهبردی ائتلافی بود و این راهبرد به گفتمان اصلاحات هم ضربه هایی زد به همین دلیل در انتخابات مجلس یازدهم باید با لیست اصلاح‌طلبانه به میدان بیاییم.»

«محمدرضا تاجیک» استاد دانشگاه و تئورسین اصلاح طلب هم معتقد است: «استراتژی اصلاح طلبان باید حضور اقلیت مؤثر باشد. به‌هیچ ‌وجه نباید وارد فضاهای ریسکی شویم و برای اینکه فهرستمان پر شود ائتلافات آنچنانی انجام دهیم. باید روی اقلیتی که مؤمن هستند و منش اصلاح‌طلبی دارند و می‌توانند در شرایط کنونی جامعه با تمام مشکلات دری را بگشایند، حساب باز کرد؛ عده قلیلی که در سراسر جامعه هستند اما افراد هوشمند صاحب فکر و خلاقیت‌اند.»

«محمود صادقی» نماینده کنونی مجلس و دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه هم گفته است: «با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست‌های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.»

«فاطمه راکعی» دبیرکل حزب زنان نواندیش مسلمان هم به ضرورت حضور زنان اصلاح طلب در انتخابات که مورد تاکید رئیس دولت اصلاحات هم بوده؛ اشاره کرده و کیفی‌سازی عملکرد انتخاباتی اصلاح طلبان را در گرو میدان دادن به زنان دانسته است. راکعی در این زمینه می گوید: «قویاً بر آن هستیم که اعضای شورای عالی اصلاحات با در نظر گرفتن اثرگذاری زنان سهم این قشر را مورد توجه قرار بدهند تا زنان بتوانند به نهاد قانون‌گذاری راه پیدا کنند. چرا که مردم هم نسبت به توانایی و تعهد و مسئولیت‌پذیری زنان به مردم و نسل‌های انسانی آگاهی پیدا کرده‌اند. شرح این شرایط نشان می‌دهد زنان حتی در لیست‌های انتخاباتی باید بیشتر از ۳۰ درصد سهم داشته باشند، چون امکان رأی‌آوری‌شان بالاست.»

اما و اگرهای سرلیستی عارف

«علی شکوری راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت  در نشست خبری روز دوشنبه خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران،  اهداف و راهبردهای انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آتی را اعلام کرد. اما آنچه به عنوان محور خبری مهم از این نشست در رسانه‌ها بازتاب یافت موضوع سرلیستی عارف در انتخابات اسفند ۹۸ بود. دبیرکل حزب اتحاد ملت به موضوع سرلیستی مجدد «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس پرداخت و در پاسخ به پرسشی گفت که خبرهای شنیده شده او هم تا حدی موضوع سرلیست نبودن عارف را تایید می‌کنند. شکوری راد اما درباره جزییات تصمیمات آینده عارف چیزی نگفت.

گرچه دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد که هنوز لیستی وجود ندارد که سرلیستی برای آن وجود داشته باشد اما گمانه‌زنی‌ها در این زمینه آغاز و حتی به جانشینان احتمالی عارف هم رسید و رسانه‌ها از چهره‌هایی مانند «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر پیشین بهداشت درمان و آموزشی پزشکی و همچنین «مسعود پزشکیان» نایب رئیس کنونی مجلس و نیز «علی مطهری» نماینده مردم تهران به عنوان چهره‌های جایگزین عارف نام بردند.

«علی صوفی» دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در واکنش به این اسامی ضمن تاکید بر اینکه هنوز روی مصادیق در جریان اصلاح طلبی توافقی انجام نشده؛ گفت: «قاضی زاده هاشمی وابستگی مشخصی به یک جریان سیاسی خاص ندارد، درباره مطهری هم احتمال هر چیزی هست و پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود، امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود.»

«عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب هم از تغییرات تازه ای در این جریان خبر داده  و گفته است: «مهم‌ترین تغییر این است که آقای عارف کاندیدا نخواهد شد، در این رابطه هر چند که بنده عضو شورای عالی نیستم، اما حضور فعالی در جلسات دارم و این استنباط بنده است، از سوی دیگر آقای عارف نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ دارد و به همین خاطر نامزد انتخابات مجلس یازدهم نخواهد شد.»

انتقادات ناتمام از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری و اظهارنظرهای مختلف طی یک هفته گذشته درباره محوریت عارف در انتخابات آینده نشان می‌دهد گرچه اصلاح طلبان متقن و قاطع موضوع سرلیستی و محوریت عارف را رد نمی‌کنند اما در این زمینه تشکیک‌های زیادی وجود دارد و سکوت رئیس فراکسیون امید هم بر این ابهامات افزوده است.

مناظره زیدآبادی و تاج زاده و دوگانه قدرت و جامعه

«مصطفی تاج زاده» معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات و «احمد زیدآبادی» روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی، عصر سه شنبه ۳۰ مهرماه در مناظره داغی به دو برداشت از اصلاح طلبی پرداختند؛ زیدآبادی از اصلاح طلبان خواست قدرت را رها کنند و به جامعه بپردازند و تاج زاده تقویت جامعه مدنی را در گرو فراهم سازی بسترها و این آماده‌سازی را از رهگذر سیاست ورزی و حضور در قدرت دانست.

این مناظره اما مورد تحلیل های مختلف قرار گرفت. گروهی حق را به زیدآبادی دادند و گروهی تاج زاده را محق دانستند. «شهسوار صادقی» عضو کرمانی حزب اتحادملت در این زمینه نوشت: «رویکرد تجویزی تاجزاده «مشارکت مشروط در قدرت» است. رویکرد مختار زیدآبادی «تقویت جامعه مدنی و حرکت خارج از قدرت» است. نظرها متفاوت است ولی من با جناب تاجزاده موافقم  زیرا تاریخ ایران نشان می‌دهد از زمان ساسانیان تا به حال تمام تحولات مثبت به همت مصلحان درون قدرت رخ داده است و از مردان نامی این عرصه می‌توان  از بزرگمهر و حسنک وزیر  و قائم مقام فراهانی و امیر کبیر و مصدق و خاتمی یاد کرد.»

«حمیدرضا جلایی پور» جامعه‌شناس و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم در این زمینه معتقد است: «زیدآبادی سیاست انتخاباتی و دولت‌محور را تخطئه می‌کند در صورتی‌که اولا سیاست دولت‌محور و سیاست جامعه‌محور در جامعه ایران در برابر هم قرار ندارد بلکه مکمل یکدیگر است؛ ثانیا زیدآبادی پس از تخطئه سیاست‌ انتخاباتی اصلا به مخاطب خود توضیح نمی‌دهد که در جامعه برای تقویت دموکراسی «چه می‌توان کرد؟» و البته پاسخ به سوال «چه باید کرد؟» پیشکش.»

«مهران صولتی» دیگر جامعه شناس سیاسی است که درباره مناظره تاج زاده و زیدآبادی تحلیل دارد؛ او در بخشی از تحلیل خود گفته است: «تجربه تعامل نیروهای سیاسی در چهاردهه گذشته نشان می‌دهد که وجود دولت‌های میانه رو برای بالندگی جامعه مدنی یک ضرورت است. به عبارت دیگر در سایه حضور اصلاح طلبان به مثابه بالشتکی در مقابل فشار قدرت بر جامعه می‌توان همزمان به کاهش تندروی ها و باز ماندن مجاری تنفس فعالیت های مدنی امید بست!»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مصطفی تاجزاده محمدرضا عارف اصولگرایان احمد زیدآبادی محمد مهاجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین دستورکار این جلسات به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه‌های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

کد خبر 6089580 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است