Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@19:02:25 GMT

باران ،انار های ساوه را ریخت

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۱۵۸۰

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  شریفی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: بارندگی‌های اول تا سوم آبان باعث شد که ۶۰ درصد از محصول انار باغ‌هایی که تاکنون برداشت نشده اند، دچار خسارت شوند.

شریفی با بیان اینکه بارش‌های اخیر باعث ترکیدگی محصول انار و در مجموع خسارت ۳۶۰ میلیارد ریالی به باغداران شد، افزود: برداشت محصول انار از حدود شش هزار هکتار باغ‌های مثمر ساوه هنوز انجام نشده و میزان خسارتی که بارندگی‌ها وارد کرد، معادل ۶۰ درصد از این سطوح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت انار ترک خورده در مقایسه با انار‌های سالم در هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال کمتر است و با برآورد‌های انجام شده، حدود ۳۶۰ میلیارد ریال به دلیل ترکیدگی انار به باغداران ساوجی خسارت وارد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در مورد جبران خسارت باغداران گفت: با مشارکت یکی از صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی قرار است باغدارانی که دچار خسارت هستند با مراجعه به این مرکز نسبت به انجام عملیات کارشناسی و ارزیابی و پرداخت خسارت اقدام کنند.

انتهای پیام / الف

خسارت به انار های باغستان های ساوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی باغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد

ایسنا/خراسان جنوبی مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا خراسان‌ جنوبی گفت: اقدام به‌موقع و شجاعانه جهادگران با کمک تجهیزات بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از خسارت‌های احتمالی سیل در روستای مختاران جلوگیری کرد.

مهدی هنری امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) بیان کرد: درپی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب امروز در روستای مختاران، جهادگران با استفاده از تجهیزات بسیج سازندگی در روستای مختاران، مانع از وارد شدن خسارت‌ شدند.

وی به اقدام جهادگران و راننده لودر در این روستا اشاره و اظهار کرد: درپی سیل که باعث آبگرفتگی دشت و روستای مختاران شده بود، اقدام جهادگران از آب‌گرفتگی کامل روستا و ورود سیلاب به خانه مردم جلوگیری شد.

هنری گفت: درپی وقوع سیلاب در روستای مختاران حدود ۱۰ واحد مسکونی که در مجاورت جاده آسفالت قرار داشتند، دچار آبگرفتگی شدند. اکنون وضعیت روستای مختاران عادی است و واحدهای مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ جهادگر در حال خدمت‌رسانی‌اند، افزود: از شب گذشته، ماشین‌آلات بسیج سازندگی در حالت آماده‌باش هستند که در صورت وقوع سیل و هرگونه حادثه احتمالی به کمک مردم بروند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان