Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها توسط دولت تامین می‌شود، گفت: کمک نکردن دولت به شهرداری‌ها به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

به گزارش ایسنا، علی دشتی در خصوص بند ۳ ماده ۴۱ لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و برابر شدن سهم دولت و شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: در تمام دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها از طریق دولت تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری‌ها موسسات غیردولتی هستند ولی در تمام دنیا تحت کمک‌های جدی دولت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها خدمات بسیاری به دولت ارائه می‌کنند، اظهارکرد: دولت نباید خودش را از تامین منابع مالی شهرداری‌ها کنار بکشد. کنار کشیدن دولت به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها افزود: اگر در شهر مشکلی به وجود آید دولت باید پاسخگوی مردم باشد. شهرداری‌ها جزوی از حاکمیت هستند و در صورتی که شهرداری‌ها نتوانند پاسخگو باشند، حاکمیت باید پاسخگو باشد. چگونه می‌خواهند به مردم پاسخ دهند که منابعی وجود ندارد؟

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، دشتی افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات برارزش افزوده و برابر شده سهم شهرداری‌ها و دولت را مفید دانست و عنوان کرد: هر میزانی که از سهم مالیات برارزش افزوده برای شهرداری‌ها کم شود به منزله این است که خدمات‌دهی شهرداری‌ها را برای مردم کم کنیم. در صورت کاهش سهم شهرداری، آن‌ها توان اداره شهر را نخواهند داشت و ناچار می‌شوند به سمت درآمدهای ناپایدار حرکت کنند. به هر میزان از این درصد کم کنیم به همین میزان چراغ سبزی به مردم و شهرداری‌ها برای شهر فروشی می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران بودجه شورای عالی استانها دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است