Web Analytics Made Easy - Statcounter

الاخبار روز یکشنبه نوشت که ابوظبی با حمایت آمریکایی ها در تلاش است حزب "نیروهای لبنانی" به رهبری "سمیر جعجع" را متقاعد کند از شدت مواضع و ادامه مسدود کردن راهها دست بردارد تا هیچ برخوردی با ارتش و نیروهای امنیتی پیش نیاید، زیرا در آن صورت به نفع حزب الله خواهد بود.

همچنین برخی منابع دیگر لبنانی از افزایش فشار ریاض و ابوظبی بر متحدان خود در بیروت و نیز رسانه ها اشاره کرده و هدف از این رویکرد را تشدید فشار بر مسولان لبنانی به ویژه "میشل عون" رئیس جمهوری و حزب الله دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که پایگاه خبری العهد نیز روز گذشته سفارت عربستان و امارات را مهم ترین منبع تامین مالی اعتراض ها در لبنان برشمرد و نوشت: فتنه انگیزی که "نیروهای لبنانی" به رهبری "سمیر جعجع" بصورت نوعی "کودتا" علیه رئیس جمهوری و دولت در لبنان راه انداختند، از سوی منابع مختلف تامین مالی می شود که مهم ترین آن سفارت عربستان و امارات متحده عربی در بیروت هستند.

تلاش های ناکام برای هدایت تظاهرات علیه حزب الله

با این همه و با وجود تلاش آن دسته از حامیان جریان 14 مارس برای حضور بیشتر در خیابان ها، فعالان و معترضان یادآور شدند،این گروه نتوانستند تکاپوی مردمی را به سمت شعارهای سیاسی مورد نظر خود سوق دهند و به عبارت بهتر گروههای که بین تظاهرکنندگان حضور یافته و هدایت شعارها و حملات مستقیم علیه سید حسن نصرالله و یا حزب الله را بدست دارند، اکثریت به شمار نمی آیند و سایر شرکت کنندگان در تظاهرات در تلاش برای کنترل این گروهها هستند.

تکاپوی رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت برای رهبری تظاهرات

نکته دیگر حضور "فضلو خوری" رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت در بین تظاهر کنندگان است که گویی در تلاش برای رهبری تکاپوی مردمی و معرفی خود به عنوان رهبر جوانان در خیابان ها است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی با هیچ سفارتخانه خارجی و یا توطئه ها علیه تظاهرات مردمی ندارد، به معترضان هشدار داد که نیازمند فعالیت طولانی هستند و با گروهی روبه رو هستند که کار در طولانی مدت را به خوبی می داند و نباید به خشونت متوسل شد.

خوری روز گذشته با حضور بین معترضان و در حالی که به زبان انگلیسی با آنان صبحت می کرد، فراموش کرد که دانشگاه آمریکایی یکی از موارد فساد بزرگ در لبنان به شمار می آید و او نیز شخصا هیچ پرونده دانشگاهی خوبی که او را شایسته ریاست دانشگاه کند، ندارد.

در هر حال خوری که با حمایت مدیریت دانشگاه هرگونه نقش سیاسی خود را در تحرکات کنونی مردم تکذیب کرده اند، نه فقط به عنوان "رهبر انقلاب" عمل می کند بلکه با همکاری دیگران فهرستی از افراد به اصطلاح "بهترین نامزدها برای تحویل مسئولیت در دولت" را به منظور "مشارکت در تلاش برای تشکیل دولت جدید" تهیه کرده است.

پاسخ محتاطانه عون و حزب الله به تمایل حریری برای تغییر کابینه

این اقدامات در حالی است که کسانی که با "سعد حریری" نخست وزیر لبنان دیدار داشته اند، اعلام کردند، وی همچنان حامی هرگونه اصلاح و یا تغییر در کابینه است اما به این شرط که این اقدام با توافق قبلی بر سر شکل دولت جدید انجام شود و تضمینی برای اقدامات سریع به منظور تشکیل دولت جدید وجود داشته باشد.

به گفته این افراد، حریری همچنین آماده است بر اساس پذیرش استعفای وزیران حزب "نیروهای لبنانی" و تمایل به بیرون راندن برخی گروههای سیاسی از دولت، در مسیر اصلاح کابینه گام بردارد و این موضع خود را به میشل عون و "نبیه بری" رئیس پارلمان و نیز سید "حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده است اما پاسخ آنان به حریری با برخی ملاحظات و احتیاطی همراه بوده است که به نظر می رسد "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان در پس این ملاحظات قرار دارد.

الاخبار نوشت که اکنون بحث و بررسی در خصوص سرنوشت دولت همچنان ادامه دارد تا جایی که نوعی مخالفت جدی با اصلاح و یا تغییر دولت نیز دیده می شود و در این میان اخباری شنیده می شود با این مضمون که دولت و یا چهره های سرشناس آن در صدد تهیه یک طرح جدید هستند که مجموعه گام هایی را در برداشته باشد که پاسخگوی نیازهای مردم است.

به هر حال هنوز روند اینکه هر یک از مسئولان لبنانی دیگری را مسئول وضعیت موجود بداند، ادامه دارد آن هم در شرایطی که اعتراض های مردمی ادامه دارد و برخی گروهها و احزاب حاضر در روند به دنبال تشکیل یک گروه قوی هستند که از آن طریق مخالفت خود را با اقدام های دولت نشان دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان