Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از فروردین ماه تا یک ماه قبل حجم نقدینگی کشور ۲۵درصد رشد کرده است گفت: نقدینگی زیاد موجود (۲هزار هزارمیلیارد تومان) ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره تأثیر تغییر مدیران بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بیان کرد: خود نظام بانکی، نیازمند اصلاح قانون، رویه‌ها و آیین‌نامه‎ها است و صرفاً نیاز به تغییر مدیران بانکی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حالا ممکن است با تغییر مدیران در نظام بانکی، اصلاحاتی هرچند جزئی حاصل شود ولی این تغییرات مسلماً چشمگیر نخواهد بود، مهم این است که روش کاری بانک‌ها اصلاح شود و البته اساسی‌تر از اصلاح بانک‌های تجاری و عامل؛ روش سیاست‌های پولی کشور است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: سیاست‌های پولی فعلی، مدام به افزایش سطح نقدینگی در کشور کمک می‌کنند. طی سال جاری از فروردین ماه تا یک ماه قبل، حجم نقدینگی کشور 25 درصد رشد کرده است و این خود منشأ و اساس مشکلات کشور است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: غیر از تغییر مدیران بانکی در سطح گسترده، کارهای مهمتری برای انجام وجود دارد مانند همین سود بانکی که هم‌اکنون به‌شکلی گرفته می‌شود که شیوه بانکداری ربوی است و این روند باید اصلاح شود و این فرقی نمی‌کند که چه مدیری روی کار باشد.

رئیس اسبق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر بنیاد و الگویی که در سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‎گیرد، مسلماً آثار خود را دارد و نباید از نقش بانک مرکزی هم غافل شویم و علاوه بر بانک‌ها، نقدینگی زیاد موجود (2هزار هزارمیلیارد تومان)، نیز ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است