Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@19:04:37 GMT

فعالیت 30 مؤسسه قرآنی در جنوب غرب تهران + نشانی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۲۸۹

فعالیت 30 مؤسسه قرآنی در جنوب غرب تهران + نشانی

به گزارش ایکنا؛ در بین مناطق جنوب غرب شهر تهران، در منطقه 9 (4 مؤسسه)، منطقه 11 (6 مؤسسه)، منطقه 17 (3 مؤسسه)، منطقه 18 (9 مؤسسه)، منطقه 19 (6 مؤسسه) و منطقه 21 (2 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت) وجود دارد و همچنین 30 خانه قرآن مشغول فعالیت هستند که شرح فعالیت 13 مؤسسه فعال در این مناطق در زیر آمده است و در گزارش بعدی با دیگر مؤسسات آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان خبرگزاری قرآن می‌توانند با نوشتن نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از فعالیت این موسسات در بخش نظرات این خبر، ما را برای اطلاع‌‌رسانی بهتر یاری کنند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شکوفه‌های تشیع با مدیریت رقیه فقیه‌کمالی از مؤسسات قرآنی فعال در منطقه 19 تهران است که به مدت 12 سال است با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی در سطوح خردسالان و بزرگسالان در زمینه برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش قرآن فعالیت می‌کند. ازجمله فعالیت‌های برجسته این مؤسسه تربیت 500 حافظ قرآن است.

این مؤسسه کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به صورت رایگان برگزار می‌کند و کلاس‌های مشاوره و فرزندپروری نیز در دستور کار این مؤسسه قرآنی قرار دارد. در ایام ماه رمضان نیز برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به صورت رایگان ویژه اولیای قرآن‌آموزان، برپایی جلسات جزء‌خوانی قرآن، مراسم عزاداری، همچنین جلسات تفسیر و ترجمه قرآن و مراسم افطاری همه روزه در ایام ماه رمضان جزء برنامه‌های این مؤسسه است که در منطقه نعمت‌آباد، خیابان طالقانی، کوچه آتشکده، پلاک ۱۶ واقع شده است.

مؤسسه عرفان‌القرآن با مدیریت لیلی صرافی از سال 1372 در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه بزرگسالان به صورت تخصصی در محل ساختمان یکی از حسینیه فعالیت می‌کند. از جمله کلاس‌های آموزشی این مؤسسه روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن است.

کلاس‌های این مرکز دو روز در هفته برگزار می‌شود و از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه می‌توان به برپایی کارگاه‌های آموزش احکام و اخلاق اسلامی و پاسخگویی به سؤالات شرعی اشاره کرد، همچنین این مؤسسه در راستای ایجاد انگیزه و جذب قرآن‌آموزان اقدام به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری ویژه بانوان کرده است، علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه می‌توانند به نشانی خانی‌آبادنو، خیابان میعاد جنوبی، کوچه ۷۴، پلاک ۳۷ مراجعه کنند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت ملاصدرا که در خانی آبادنو، خیابان میعاد شمالی، نبش میدان ابن سینا واقع شده است با مدیریت رضایی به مدت 18 سال است با توجه به رسالت قرآنی خود در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن کرده است و در این دوره‌ها، مباحث روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ قرآن آموزش داده می‌شود، البته محور فعالیت این مؤسسه در زمینه برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی ویژه خردسالان است که در قالب دوره‌های پیش‌دبستانی قرآن برگزار می‌شود. کلاس‌های آموزشی این مؤسسه در تمام ایام هفته دایر است و شرکت‌کنندگان پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب نمره قبولی موفق به دریافت گواهینامه گذراندن دوره می‌شوند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکاة طاها واقع در خانی آبادنو، خیابان میعاد جنوبی، پلاک ۷۸ با مدیریت احمدیان به مدت 15 سال است که در منطقه 19 در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند و از جمله فعالیت‌های شاخص این مؤسسه برگزاری کارگاه‌های آموزش «خلاقیت و نوآوری در علوم قرآنی» همراه با تقویت روحیه پژوهشی و پیشرفت علمی است که به مدت دو روز در هفته برگزار می‌شود. تفکر، تدبر و اندیشه در علوم قرآنی محور فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی است به نحوی که شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی مؤسسه علاوه بر روخوانی و قرائت قرآن به مفاهیم عمیق آیات نیز توجه می‌کنند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج با مدیریت زهرا خانویردی فعالیت خود را از سال 1372 در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه بزرگسالان آغاز کرده و کلاس‌های آموزشی این مؤسسه در محل ساختمان حسینیه سیدالشهدا طی سه روز در هفته بعدازظهرها برگزار می‌شود. ارائه مشاوره‌های خانوادگی و مذهبی و برپایی مراسم مختلف در اعیاد و ایام عزاداری، برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن در ایام ماه رمضان از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه است و ازجمله فعالیت‌های شاخص این مؤسسه می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن ویژه افراد بی‌سواد یا کم‌سواد اشاره کرد. کلاس‌های آموزشی این مؤسسه در حسینیه سیدالشهدا واقع در خانی آبادنو، خیابان ماهان، انتهای ماهان، کوچه ۴۹ برگزار می شود.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نصرت ولی عصر(عج) با مدیریت خدیجه توسلی، به مدت 17 سال است که در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن برای علاقه‌مندان از مقطع سه سال به بالا فعالیت می‌کند. در حال حاضر بیش از 120 قرآن‌آموز دارد و کلاس‌های آموزشی مؤسسه شامل روخوانی و روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، تجوید و فصیح‌خوانی قرآن است. علاقه مندان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه می توانند به نشانی شهرک شریعتی، خیابان مهران جنوبی، کوچه شهید محمدی، نبش کوچه ۱۲ مراجعه کنند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن پویان مسجدالنبی واقع در شهرک پاسداران، خیابان شهید طالبی، جنب مسجدالنبی با مدیریت عبدالله عبدی در محلی که متعلق به مسجد است در دو واحد بانوان و آقایان ویژه مقطع سنی سه سال به بالا اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و تجوید قرآن کرده است. مؤسسه قرآن پویان مسجدالنبی بیش از 300 عضو دارد و برگزاری دوره پیش‌دبستانی قرآن، برپایی کلاس‌های هنری و نقاشی با مضامین قرآنی، همچنین کارگاه‌های مشاوره و روانشناسی ازجمله فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی است.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ره رضوان سینا با مدیریت صفیه فرزندی، به مدت 23 سال است که با همکاری مسجد جامع امام زین‌العابدین(ع) در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن فعالیت می‌کند و کلاس‌های آموزشی این مؤسسه همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت 7:30 تا 19 دایر است. اکنون محافل قرآنی زیادی در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ایام ماه رمضان با حضور قاریان بین‌المللی در این مؤسسه برگزار شده است و غیر از کلاس‌های آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کلاس‌های فرهنگی و هنری نیز در این مؤسسه برپا می‌شود و در مجموع این مؤسسه بیش از 600 عضو دارد.

9 کلاس و سالن بازی برای مهد قرآن در نظر گرفته شده است و برگزاری دوره پیش‌دبستانی نیز از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است و از فعالیت‌های جانبی این مؤسسه می‌توان به حضور گسترده و فعال اعضای مؤسسه در مراسم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد. این مؤسسه قرآنی جاده قدیم کرج، خیابان خلیج، خیابان شهید تقوی، پلاک ۲۹ واقع شده است.

مؤسسه دارالقرآن الکریم امام هادی(ع) با مدیریت مصطفی گودرزی به مدت 20 سال است که با همکاری مسجد امام هادی(ع) در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن فعالیت می‌کند. برپایی مجمع قاریان کشوری و استانی طی روزهای دوشنبه هر هفته با مربی‌گری مسعود نوری، مجمع حافظان قرآن روزهای سه‌شنبه با مربی‌گری محمد ضرغام و برپایی مجمع قاریان نوجوان روزهای پنجشنبه با مربیگری سعید پرویزی از جمله فعالیت‌های شاخص این مؤسسه است.

این مؤسسه، کتابخانه تخصصی قرآن و عترت با بیش از دو هزار جلد کتاب منبع و مرجع و تخصصی دارد و با دارا بودن امکاناتی مثل کرسی قرآن، سیستم صوتی، برنامه کاری، هیئت اندیشه‌ورزی و ... با سایر مساجد و اماکن متقاضی کار قرآنی ارتباط و همکاری دارد. برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات و جلسات ختم قرآن در مناسبت‌ها مخصوصاً ایام ماه رمضان در دستور کار این مؤسسه قرار دارد، همچنین این مؤسسه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه سنین 4 تا 6 سال با عنوان «مهد غنچه‌ها» کرده است. کلاسهای آموزشی این مؤسسه در مسجد امام هادی واقع در جاده ساوه، شهرک ولیعصر(عج)، ۱۲ متری شهید غلامعلی مسلمی برگزار می شود.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سبحان با مدیریت الهام حشمتی به مدت 18 سال است که در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه خردسالان و بزرگسالان فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از 50 قرآن‌آموز دارد. این مؤسسه در شهرک ولیعصر(عج)، میدان معلم، کوچه شیخی، پلاک ۲۰ واقع شده است.

کلاس‌های آموزشی این مؤسسه شامل روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن است و کلاس‌های آموزش پیش‌دبستانی قرآن ویژه خردسالان در این مؤسسه برگزار می‌شود و از فعالیت‌های جانبی این مؤسسه می‌توان به برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه رمضان اشاره کرد.

دارالقرآن آل یاسین به مدیریت جعفری از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن آغاز کرده و آموزش روخوانی، حفظ، مفاهیم و تجوید قرآن از جمله کلاس‌های آموزشی این مرکز قرآنی است که ویژه قرآن‌آموزان از مقطع سه سال به بالا برگزار می‌شود.

این مؤسسه برای جذب هرچه بیشتر قرآن‌آموزان، نوآوری و ابداعات خاص در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به کار می‌گیرد و به منظور جذب خردسالان و خانواده‌های آنها کلاس‌هایی با عنوان «بهشت دخترانه» در این مؤسسه دایر شده است که در ابتدا مفاهیم دینی به خردسالان آموزش داده می‌شد و سپس در سطوح بالاتر بسط پیدا کرد. در حال حاضر 100 قرآن‌آموز در این مؤسسه حضور دارد و آموزه‌های قرآنی ویژه خردسالان همراه با قصه و بازی در کلاس‌های آموزشی مؤسسه ارائه می‌شود. علاقه مندان برای شرکت در کلاسهای آموزشی این مرکز قرآنی می توانند به نشانی چهارراه یافت آباد، بلوار معلم، میدان معلم، خیابان تختی مراجعه کنند.

مؤسسه ریان واقع در خیابان آزادی، بلوار استاد معین به مدیریت مصطفی کلانکی به مدت 30 سال است که در سه شعبه در زمینه فعالیت‌‌های قرآنی به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌دهد.کلاس‌های آموزشی این مرکز در واحد بانوان و آقایان و خردسالان در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

از جمله فعالیت‌های این مرکز قرآنی، راه‌اندازی دبستان قرآنی است که 100 شاگرد دارد و کلاس‌های این مرکز از ساعت 7 تا 16 دایر است. در مؤسسه قرآنی نیز بیش از 200 قرآن‌آموز مشغول فراگیری آموزه‌های قرآنی هستند.

مؤسسه آذین کوثر به مدیریت صغری امینی به مدت 20 سال است که در زمینه قرآنی فعالیت دارد و از کلاس‌های آموزشی این مؤسسه می‌توان به برگزاری کلاس‌های تجوید پیشرفته قرآن، حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن اشاره کرد.

همچنین برپایی محافل انس با قرآن و جلسات جزء‌خوانی به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان، همایش‌های قرآنی و فرهنگی و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است که در جاده مخصوص کرج، بعد از چهارراه ایران خودرو، خیابان ارغوان ۲، کوچه شهید باهنر، پلاک ۴۳ واقع شده است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: موسسه قرآنی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

انسان نیز با پذیرش این مسئولیت،‌ نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک، حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.

شهین پودینه معلم نمونه سیستان و بلوچستان و کارشناس ارشد روانشناسی که مدت ۱۸ سال سابقه کاری در پایه چهارم دبستان را دارد به مناسبت روز معلم، در گفت وگویی با ایسنا از عشق به کار و علاقه شدید خود به امر مقدس معلمی می‌گوید.

این معلم نمونه استان در خصوص موفقیت خود در عرصه آموزش بیان کرد: فعالیت‌های بنده در طی این سال‌ها در کارگاه ها و دوره های آموزشی که جهت پیشبرد اهداف و آموزش روش‌های نوین یاددهی و یادگیری بوده است.

وی گفت: همچنین در کنار فعالیت آموزشی و تدریس، سرگروه آموزشی استان و مدرس استانی طرح ملی شهید همت بوده ام.

آموزگار موفق استان بیان کرد: همچنین توانستم در طی این سال‌ها رتبه‌های استانی و منطقه را در طرح های درس پژوهی ،اقدام پژوهی و الگوهای برتر تدریس کسب نمایم.

پودینه در خصوص اهمیت شادابی در کلاس نیز افزود: کلاس درسم یک کلاس، پویا ،فعال و همراه با دست ورزی و فعالیت صددرصدی دانش آموزان است و استفاده از تکنولوژی آموزشی و محتوای تولیدی در کلاس درس جهت یادگیری بهتر یکی از روشهای ثابت در تدریسم می باشد.

وی ادامه داد: همه تلاشم این است تا با در نظر گرفتن استعداد و علاقه تک تک دانش آموزان و گنجاندن روش تدریس متناسب با این شاخص آموزش با ذوق به دانش آموزان ارائه دهم.

معلم نمونه سیستان و بلوچستان در خصوص شاخص های انتخاب یک معلم نمونه گفت: در بحث شناسایی معلم نمونه که شامل چند مرحله (مدرسه تا کشوری)می باشد. ملاکها و ارزیابی هایی انجام  می گیرد، از قبیل روش تدریس، مصاحبه حضوری وارائه مستندات که توانستم این مراحل را بخوبی پشت سر بگذارم.

وی ادامه داد:  با یاری خداوند و همچنین پشتکار و تلاش چند ساله توانستم از مرحله مدرسه ای به مرحله ی منطقه و سپس استانی و در پایان به مرحله ی کشوری راه یابم.

پودینه تاکید کرد: روش تدریس نوین براساس ساحت های ششگانه، فعالیتهای جذاب و استفاده از وسایل کمک آموزشی و دست ورزی با وسایل دور ریختنی و ساده، تلفیق دروس مختلف باهم (مانند هنر ، ریاضی،ورزش و ... )، ارائه تکالیف مهارت محور و درگیر کردن اولیا در فعالیت های کمک آموزشی کلاس... دلیل بر انتخاب اینجانب به عنوان معلم نمونه استان و راهیابی به مرحله کشوری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از کودکی علاقه زیادی به معلمی داشته و از اینکه بالاخره به این هدف در زندگی رسیدم بسیار خرسندم. معلم مانند شمعی است که خود می سوزد و راه را برای شاگردانش روشن می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید