Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@20:26:31 GMT

شکم‌گردی در مارماریس + اطلاعات ضروری سفر

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۷۷۱

سفرۀ غذای ترکی به‌عنوان یکی از بهترین­ها در جهان شناخته می­شود. توصیه می کنیم شکم گردی در تور مارماریس ارزان کی سفر را ازدست ندهید. ترک­ها مقدار زیادی گوشت می­خورند. مارماریس رستوران­های بسیاری، برای ذائقه ­های مختلف و بودجه­های متخلف را در خود جای داده است.

پاین­اپل

پاین­اپل رستورانی باکلاس است که شیخ­های سرمایه‌دار عرب و افراد معروف بسیاری را به خود جذب می­کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذا در اینجا کیفیتی فوق­العاده دارد، اما بالطبع باید انتظار قیمت­های بالایی را هم داشته باشید!

او’یس

منوی غذایی او’یس بین­المللی است، اما غذاهای سنتی ترکی هم در این رستوران پیدا می‌شوند. این رستوران در ساحل زیبای پرومناد قرار دارد.

پرپل رین

پرپل رین را می­توانید وسط ساحل پرومناد به سمت تفرجگاه ساحلی پیدا کنید. دکوراسیون به‌سادگی با میز و صندلی­های چشم­نواز سفیدی چیده شده است. منوی این رستوران بیشتر از غذاهای ترکی تشکیل شده است.

رستوران اینفینیتی

بعد از گذراندن روزی طولانی در ساحل، کافی است از خیابان گذر کنید تا از یک وعدۀ غذایی کامل در رستوران اینفینیتی لذت ببرید. همچنین می­توانید از موزیک پس‌زمینه زیبا، یا دیدن یک بازی جذاب در کنار غذای خود لذت ببرید. در اینجا منو به انگلیسی است و قیمت­های معقولی هم دارد.

کاسینز استیک­هوس

کاسینز استیک­هوس جایی ارزان برای گذراندن شبی شاد! استیک تخصص آن‌هاست، اما می­توانید گزینه­های متنوعی مانند غذاهای ترکی، ایتالیایی، انگلیسی و اروپایی را هم مدنظر داشته باشید.

کافه­ها

در ترکیه جاهایی که روزانه چایی و قهوه سرو می­کنند، شب­ها به بخشی از زندگی شبانه تبدیل می­شوند. نشستن در ساحل پرومناد و دیدن قایق­های سنتی «گولت» و دیگر کشتی­ها بر روی آب، درحالی‌که از نوشیدن چای سیب یا هر نوشیدنی تازۀ دیگری لذت می­برید، تجربه­ای به‌یادماندنی خواهد بود.

کافه آکواریوم کیچن

کافه آکواریوم کیچن حتی قبل از باز شدن پای توریست­ها به مارماریس باز بوده است! می­توانید این کافه را پایین قلعه بیابید و از سرویس آن‌ها در فضای باز وسیعی که دارند، لذت ببرید.

کهوه دوراگی

کهوه دوراگی، صندلی­های راحتی با چشم­اندازی زیبا به دریا را برای شما فراهم کرده است. این کافه بخشی از شرکت زنجیره­ای در ترکیه است که تلاش می­کند نوشیدنی­هایی باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. آن­ها همچنین کیک، ساندویچ، پیتزا، سالاد و گزینه­های بسیار دیگری را برای وعدۀ ناهار سرو می­کنند.

کافه فردونیا

در کافه فردونیا گزینه­های بسیاری در انتظار شما هستند، از اسپرسو کلاسیک گرفته تا قهوۀ ترک، میلک­شیک و نوشیدنی­های خنک. بعد از سفارش دادن باید در تراس آن‌ها که بر خلیج مارماریس مسلط است، منتظر نوشیدنی خوشمزۀ خود شوید.

خرید

اول از همه این هشدار را جدی بگیرید: مارماریس مقصد توریستی بزرگی است، بنابراین باید مراقب قیمت­های بالا و نسخه­های تقلبی برندهای معروف باشید. برای مثال مطمئن شوید که می­توانید باتری ساعتی که خریده­اید را عوض کنید، وگرنه پول زیادی را بابت چیزی که مجبور می­شوید به‌زودی به دور بیندازید صرف کرده­اید. چانه زدن در اینجا ضروری است. با تمام این حرف­ها، حتی گشتن در بازار، که در مرکز شهر گسترش یافته، به‌خودی‌خود تفریحی مفرّح و پرماجراست. توصیه می کنیم قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به این شهر قیمت تورهای این مقصد و هم چنین قیمت تور لحظه آخری استانبول، تور لحظه آخری کوش آداسی و.. را در کی سفر بررسی کنید. راهنمای سفر به مارماریس و دیگر شهرهای ترکیه را نیز می توانید در مجله گردشگری کی سفر مطالعه کنید. در بازار این شهر می توانید فرش، کاپشن چرم، سفره، کالاهای کپی شدۀ دقیق و انواع سوغاتی­ها را بیابید. در بازار محلی (پنج­شنبه­ها در مارماریس و جمعه­ها در ایتشمیلار) هم می­تواند جایی خوب برای خرید کالاهای تازه و ادویه­جاتی خوش­طعم باشد.

جواهرات پاشا

وقتی وارد جواهرفروشی پاشا می­شوید، انتظار انواع طلا، نقره و الماس­ها را داشته باشید! مغازه، ویترینی زیبا از کالاها را برای مشتری­ها به نمایش می­گذارد و محیطی سرشار از آرامش در برابر خیابان­های شلوغ محسوب می­گردد!

وسایل دست­ساز ریچل

مغازۀ بامزۀ کوچکی که انواع هدیه­های دست­ساز و چیزهای تزئینی را برای فروش دارد. سری به اینجا بزنید و کلکسیون او را ببینید؛ مطمئن باشید که این خرید، به خریدی به‌یادماندنی برای شما تبدیل خواهد شد، چه تصمیم به خرید هدیه و سوغاتی بگیرید و چه نگیرید!

ووگ

ساختمان ووگ مانند تمثالی زیبا در شهر است. با فروش انواع جواهرات با بالاترین کیفیت، ووگ به شما اجازه می­دهد هدیه­ای فراموش‌نشدنی را از جایی به‌یادماندنی تهیه کنید.

بازار بزرگ

بازاری بزرگ که انواع و اقسام کالاها، غذاها و هدایا را در آن پیدا خواهید کرد. خود را در میان جمعیت و محلی­ها غرق جست‌وجوی غرفه­های خیابانی کنید. اگر خیلی با شلوغی میانه ندارید، خیلی زود یا آخر وقت به بازار سر بزنید.

بازار پنج­شنبه­های مارماریس

اینجا بازار بزرگ دیگری در مارماریس است که پهلو به پهلوی بازار اصلی می‌زند! انتظار پیدا کردن چیزهای منحصربه‌فرد زیادی را داشته باشید، صنایع‌دستی زیبا با قیمتی ارزان! کافی است از قدرت چانه‌زنی خود اطمینان داشته باشید تا با دستی پر از سوغاتی و هدیه از این بازار بیرون بیایید.

نستل مارینا

نستل مارینا یکی دیگر از مراکز خرید مارماریس است. اگر چرخی در اینجا بزنید لباس­های راحتی بسیاری را در کنار برندهای معروف پیدا می­کنید. حتماً به مغازه­های سوغاتی‌فروشی هم سری بزنید.

اطلاعات توریستی

فرودگاه دالامان

فرودگاه دالامان در 90 کیلومتری شرق مارماریس قرار دارد. تاکسی­ها و شرکت­های کرایۀ ماشین در فرودگاه وجود دارند. سرویس­های اتوبوس شاتل بین فرودگاه و مارماریس نیز در رفت و آمدند. زمان‌بندی اتوبوس­های شاتل با پروازها هماهنگ است.

بهترین زمان سفر

ماه­های گرم و شرجی تابستان فصل شلوغی مارماریس است، بنابراین بهترین زمان بازدید از این شهر، ماه­های فروردین، اردیبهشت و خرداد است، ماه­هایی که جمعیت کمتری به منطقه می­آیند، بارندگی کمتر است و دما معتدل­تر. بااین‌حال، به لطف اقلیم مدیترانه­ای، اقامت در مارماریس در تمام طول سال دلپذیر است. زمستان­ها معمولاً هوا معتدل و بارانی است.

پاسپورت و ویزا

توریست­های کشورهایی که متعلق به منطقۀ شینگن هستند می­توانند بدون ویزا بین 30 تا 90 روز در مارماریس اقامت داشته باشند. بقیه کشورهایی که به ویزا نیازی ندارند عبارت‌اند از: آذربایجان، بلاروس، بلیز، بولیوی، اکوادور، ایران، کاسوو، قرقیزستان، اردن، لبنان، مغولستان، مراکش، قطر، روسیه، تاجیکستان، تایلند، تونس، ترکمنستان و ازبکستان.

حمل و نقل عمومی

ساده­ترین، ارزان‌ترین و پرطرفدارترین راه گشت و گذار در ترکیه استفاده از دلموس­هاست. مینی­بوس­ها و تاکسی­های بزرگ هم وجود دارند. این وسایل بزرگ‌تر وقتی پر شوند به حرکت درآمده و هرجایی که بخواهید می­ایستند. دلموس­ها معمولاً خارج سوپرمارکت­ها از مرکز مارماریس به حرکت درمی‌آیند. از ایستگاه اتوبوس اتوگار، اتوبوس­ها به سمت مقاصد دیگر در ترکیه حرکت می­کنند. رزرو کردن صندلی از قبل فکر خوبی است. بسیاری از شرکت­های اتوبوس­رانی سرویس‌هایی را در خطوط مشابهی ارائه می­دهند. اگر قصد رفتن به یکی از روستاهای نزدیک مثل ایشتمیلار را دارید، می­توانید از تاکسی-قایق­ها نیز استفاده کنید.

تاکسی

تاکسی­ها زرد هستند و نشانه­ای بر روی سقف آن‌ها نصب شده است. همگی تاکسی­متر دارند و از دو نرخ استفاده می­کنند؛ نرخ تاکسی از نیمه‌شب تا 6 صبح حدوداً 50 درصد بیشتر از نرخ روزانه است.

اداره پست

ادارات پست ترکیه با نشانه PPT شناخته می­شوند. دفتر پست اصلی «ترکیش مرکز پوستانسی» نامیده می­شود.

داروخانه

داروخانه به ترکی «اکزانسی» نامیده می­شود.

تلفن

کد کشور +90

کد منطقه 0252

الکتریسیته

220 ولت

جمعیت

34047

ارز

لیر ترکیه

ساعات باز شدن

مغازه­ها عموماً از دوشنبه تا شنبه بین 9:30 صبح تا 7/8 عصر باز هستند. مغازه­ها ممکن است بین ساعات 1 تا 2 ظهر بسته باشند. استثناهایی وجود دارند. بانک­ها معمولاً در طول هفته بین 8:30 تا 12 باز هستند.

شماره­های اضطراری

اورژانس 112

پزشکی 113

پلیس 115

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تور مارماریس غذای ترکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید