Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز، 28 صفر مصادف با سالروز رحلت ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت دومین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) است. همان روزی كه مصیبت عظمی برای جهانیان در آن رخ داد و بعد از گذشت 1400 سال همچنان داغ آن بر دل‌ها سنگینی می‌كند.

پیامبر مهربانی‌ها و خوبی‌ها، همان كه نجات‌دهنده نسل بشریت از ضلالت و گمراهی بود و تحول عظیمی در زندگی بشریت ایجاد كرد، از این جهان رخت بربست و یك جهان تا ابد داغ‌دار كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی كه از چوپانی به بالاترین مرتبه انسانی، یعنی پیغمبری خدا رسید، شاید هیچ انسانی گمان نمی‌كرد كه چنین فردی می‌تواند آغازگر تحول عظیم تمام دوران‌ها باشد. تحولی كه انسان‌ها را به سوی سعادت ابدی رهنمون می‌سازد.

شیوه تبلیغ پیامبر رحمت و مهربانی‌ها، به سوی مکتب توحید و یکتاپرستی، بسیار زیبا و ستودنی بود. آنجایی که خداوند در قرآن کریم فرمود « فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ...؛ پس به [برکت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند...» (آیه ۱۵۹ سوره آ‌ل عمران)  تأکید می‌فرماید که پیامبر(ص) با نرمی و مهربانی با مردم برخورد می‌کند.  

امروز هم با گذشت ۱۴۰۰ سال هر كسی كه با مطالعه در سیره مبارك نبی مكرم اسلام(ص) می‌تواند به حق بودن دعوت او پی برده و شیفته اخلاق و رفتار و منش چنین فرستاده خدایی شود و بدین طریق پای در راه سعادت و كمال نهد.

سیره عملی پیامبر(ص) به وسیله اهل بیتش در طول تاریخ ادامه یافت. تا جایی که مشاهده کردیم تمامی ائمه معصومین به اخلاق، رفتار، حسنات و شیوه‌های تبلیغی پیامبر مکرم اسلام(ص) مزین بوده‌اند.

قریب ۳۸ سال بعد از وقوع مصیبت عظمی و رحلت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، در چنین روزی مسلمانان باز هم داغدار شدند و این بار سبط نبی، كریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع)، نخستین خورشید خانه وحی در اوج مظلومیت به شهادت رسید و بدین طریق بود كه روز ۲۸ صفر دو داغ بزرگ را در دل‌های مسلمانان و شیعیان جهان تداعی می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز 28 صفر گفت: وفات پیامبر مکرم اسلام(ص) شهادت‌گونه بود زیرا آن حضرت همواره در حال جهاد در راه خدا و مورد تهدید بود و در زمان حیاتش مسموم نیز شد و در تاریخ است که پیامبر(ص) بر اساس آن مسمومیت به ملکوت اعلی پیوستند.

هیچ پیامبری(ص) به اندازه ختمی مرتبت تحول و انقلاب نداشته است

وی افزود: پیامبران آسمانی زیادی در طول تاریخ وجود داشتند که نمایندگان پاک و وارسته‌ای بودند و برای هدایت بشریت آمدند و ‌بین این مردان بزرگ تاریخ هیچ یک به اندازه پیامبر اسلام(ص) زندگی پر‌موج، حادثه، تحول و انقلاب نداشته است.

رضایی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) نوری بود که در جسم ظلمت و جهل و بت‌پرستی انسان‌های زمان درخشید و توانست جامعه منحط آن روزگار را نجات دهد و با خصوصیات انسانی که خداوند برای بشر خود درنظر گرفته است آشنا کند؛ پیامبر(ص) آمد و تمدنی جدید با خودش همراه داشت؛ تمدنی پربار و زیبا که دنیا  همواره خود را نیاز به این تمدن می‌داند.

پایه‌های تمدن اسلام

وی، تمدن پیامبر اسلام(ص) را بر سه پایه استوار دانست و گفت: علم، دین و انسانیت پایه‌های اصلی تمدن پیامبر مکرم اسلام(ص) است یعنی آنچه که امروز جامعه به آن دم می‌زند، شعار پیامبر(ص) بود، پس همان‌طور که در اربعین نگاه ما بازگو کردن تاریخ نیست بلکه درس گرفتن و عبرت آموختن است در ۲۸ صفر هم باید به این موضوع و این مهم توجه شود و آنچه مورد توجه پیامبر(ص) بود برای جوامع بازگو شود تا جامعه از آن درس گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین به شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: امروز باید بدانیم  کاری که امام حسن مجتبی(ع) در زمان معاویه انجام داد، اگر امام حسین(ع) نیز در آن زمان امامت را به‌عهده داشتند، همان کار را انجام می‌دادند و بر‌عکس اگر امام حسن مجتبی(ع) در زمان امام حسین(ع) بود یعنی از نظر زمانی امامت آن‌ها جابجا می‌شد همان شجاعتی که امام حسین(ع) از خود نشان دادن، امام حسن(ع) نیز به نمایش می‌گذاشت و طراح صحنه کربلا می‌شد.

صلح امام حسن(ع) موجب حفظ دین خدا شد

وی با تأکید بر اینکه هر امامی با توجه به وضعیت زمان به وظیفه خود عمل می‌کند، گفت: زمان امام حسن(ع) ایجاب می‌کرد که امام نرمش نشان دهد و برخی‌ها متأسفانه می گویند امام صلح می‌کند در حالی‌که این واژه درست نیست و آن امام همام با صبر شجاعانه و نرمش قهرمانانه دین جدش رسول خدا(ص) را حفظ می‌کند که  این بسیار مهم است.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي 28 صفر مصيبت عظمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!

تگرگ شدید به طور همزمان چندین استان چین را درنوردید. محصولات کشاورزی، از جمله مزارع چای در استان گوئیژو، به شدت توسط وسایل نقلیه آسیب دیدند. طوفان و سیل شدید پرجمعیت ترین (بیش از 125 میلیون نفر) استان گوانگدونگ چین را درنوردید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی