Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تلاش ترکیه برای ورود به شهر راس العین، یگان‌های ارتش سوریه با استقرار در محور تل تمر- رأس العین در حومه شمالی حسکه، دامنه کنترل خود بر ۸ روستا در این منطقه را گسترش دادند. روسیه نیز از ارسال ده‌ها خودروی زرهی به این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یگان‌های ارتش سوریه عصر روز گذشته(شنبه) وارد مرزهای اداری شهر راس العین در محور تل تمر- راس العین واقع در حومه شمال غربی استان حسکه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروهای سوریه از صبح روز شنبه وارد ۸ روستا در مسیر تل تمر –راس العین شدند که شامل روستاهای السیباطیه، الجمیلیه ، خربه الدبس، القاسمیه، الرشیدیه، الداوودیه، العزیزیه والظهره می‌شود وسپس به بلندی‌های مرزهای سوریه و ترکیه رسیدند. این یگان‌ها پیشروی و استقرار خود در حومه شهر را ادامه می‌دهند تا وارد مرزهای سوریه و ترکیه شوند.

یگان‌های ارتش سوریه در حالی به مناطق جنوبی منطقه ابوراسین(۳۰ کم) جنوب شرق رأس العین در (۱۳ کم) در جنوب مرزهای سوریه و ترکیه در شمال حسکه رسیده‌اند که این منطقه شاهد بمباران شدید ارتش ترکیه و شبه نظامیان ترکمانی مخالف سوریه از سمت روستاهای غربی آن برای ورود به این منطقه بوده است.

نیروهای امنیت داخلی کرد (آسایش)شاخه امنیتی نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا در تلاش‌اند تا مانع ورود ارتش سوریه به این منطقه شوند.

با ورود ارتش سوریه به بلندی‌های منطقه ابوراسین بیش از ۱۵ خانواده که در پی حمله ترکیه منازل خود را تخلیه کرده بودند به منازلشان بازگشتند.

ارتش سوریه روز جمعه تحرکات خود را افزایش داد و استقرار نیروهایش در حومه شمالی استان حسکه را تقویت کرد، به طوری که برخی یگان‌های نظامی از شهر قامشلی برای استقرار در حومه غربی شهر به سمت این منطقه حرکت کردند.

همزمان، خبرگزاری "نورث پرس" از استقرار گردان‌های وابسته به ارتش سوریه در نزدیکی روستای ابو صره واقع در ما بین منطقه الجبلیه و شهرک عین عیسی در مسیر بین‌المللی M۴ خبر داد و افزود، نیروهای سوریه در روستاهای کورکان و مزارع آن در جنوب غربی تل ابیض مستقر شدند.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، پلیس نظامی این کشور در پایگاه حمیمیم سوریه را با دهها خودروی زرهی از نوع Tiger  تقویت کرده است.

این وزارتخانه افزود، ده‌ها خودروی زرهی به واسطه یک فروند هواپیمای نظامی Il-۷۶ به پایگاه حمیمیم سوریه ارسال شدند تا پلیس نظامی روسیه را در ماموریت خود در مرزها تقویت کنند. خودروهای زرهی Tiger و  Typhoon-U از فرودگاه‌های نظامی در استان روستوف و منطقه کراسنودار به سوریه منتقل شدند.

این وزارتخانه پیشتر اعلام کرد، حدود  ۳۰۰ تن از نیروهای پلیس نظامی روسیه برای پیگیری خروج افراد مسلح کرد از مرزهای سوریه و ترکیه وارد سوریه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش سوریه وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد