Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی و در جمع عزاداران نبوی و حسنی، گفت: شخصیت این امام بزرگوار به قدری جذاب بود که دشمنان حضرت علی (ع) بعد از شهادت آن حضرت با حسن بن علی (ع)  بیعت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به شهادت دو تن از ائمه توسط همسرانشان ادامه داد: امام جواد (ع) توسط ام فضل که دختر مامون عباسی بود به شهادت رسیدند، ولی جعده دختر اشعث بن قیس پس از جدایی از پدر و خانواده اش که از دشمنان حضرت علی (ع) بودند به نکاح امام حسن مجتبی علیه السلام در آمد، اما توطئه معاویه باعث شد که او دست خود را به شهادت امام حسن مجتبی (ع) آلوده کند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طلایه دار لشگر امام حسن (ع) ۱۰۰ هزار نفر نیروی جنگی بود که در مقابل لشگر ۶۰ هزار نفره معاویه قرار گرفت، ولی با نیرنگ معاویه تعداد زیادی از لشگر امام حسن (ع) به سمت سپاه معاویه گرویدند.
آیت الله علم الهدی افزود: آن‌ها مردمی بودند که بر حقانیت پیامبر و احکام اسلام علم و آگاهی داشتند، چون عدالت حضرت علی (ع) را دیده بودند، اما نمی‌خواستند برای دین هزینه کنند و احساس می‌کردند با روی کار آمدن معاویه به اقتصاد و درآمد آسان خواهند رسید.
او ادامه داد: در روزگار کنونی هم اگر مردم فقط به فکر رفاه اجتماعی خود باشند و در مقابل استکبار و استعمار آمریکا و اسرائیل کوتاه بیایند و مملکت خودشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند سرنوشت بهتری از مردم دوران امام حسن (ع) پیدا نخواهند کرد که جان و مالشان در اختیار معاویه قرار گرفته بود و جرات اعتراض هم نداشتند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وظیفه مسلمانان است که به دنبال هزینه کردن برای دین باشند و در ایام انتخابات باید به فرد دینداری رای داد و او را انتخاب کرد که مسئولیت پذیر باشد و به ولایت وابستگی داشته باشد.   انتهای پیام//ف.ک   زندگی امام حسن مجتبی (ع) عبرتی برای زندگی امروز ماست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه ائمه اطهار مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)