Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کاروان عزاداری سالروز رحلت پیامبر خدا در آستارا روز یکشنبه از مقابل سپاه تا مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر حرکت کرد و تعدادی از اتباع جمهوری آذربایجان نیز در میان کاروان بودند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا در جمع عزاداران در مسجد محمد رسول الله (ص) گفت: عزت اسلام در گرو شناخت راه و سیره نبی اسلام (ص) است و آموزه های دینی و قرآنی باید در مدارس و دانشگاه ها تبین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده افزود: گسترش فرهنگ محبت به ائمه‌اطهار (ع) و عمل به وصایای آنها موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد و باید از فرصت های مناسب برای ترویج معنویت استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اخلاق حسنه پیامبر اسلام (ص) در ایجاد صمیمت و گرویدن مردم به دین خدیا بسیار موثر بود و امروز نسل جوان بیش از گذشته به برنامه‌های دینی و مذهبی نیاز دارد.

رضا زاده افزود: رسول خدا (ص) در بین مردم و با آنها زندگی می کرد و با درد، رنج و مشکلات آنها آشنا بود و انسان بیگانه و دور از مردم، هرگز در هدایت و رهبری ملت موفق نخواهد بود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا ادامه داد: کرامت و دستگیری از نیازمندان از ویژگی های امام حسن (ع) بود و باید سرلوحه امور مسلمانان قرار گیرد. 

عزاداری، سینه زنی و قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از بخش های دیگر این آئین بود و در برخی از مساجد روستاهای آستارا نیز آئین های مشابهی برگزار شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا رحلت حضرت رسول اکرم پیامبر اکرم هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هشتم ماه ثور یا اردیبهشت ۱۳۷۱؛ مردم افغانستان؛ با مشارکت همه اقوام این کشور توانستند به اشغالگری کمونیست‌ها پایان دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران