Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:34:27 GMT

تظاهرات مردم در شرق سوریه علیه ترکیه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۶۰۳۳

تظاهرات مردم در شرق سوریه علیه ترکیه

مردم در شرق سوریه در حمایت از دولت و در محکومیت «تجاوز ترکیه» به خاک کشورشان امروز تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز از دو تجمع مردمی در شرق این کشور علیه سیاست‌های ترکیه علیه کشورشان خبر داد.

بیشتر بخوانید: گوترش: تعدادی از اعضای داعش از شمال سوریه فرار کردند

سانا نوشت: مردم دیرالزور دو تجمع بزرگ، یکی در گذرگاه آبی رابط بین دو شهرک المریعیه و مراط و دیگری در میدان «السید الرئیس» در شهر دیرالزور برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، هدف این دو تجمع مردمی، اعتراض به سیاست‌های ترکیه علیه سوریه و محکوم کردن «تجاوز ترکیه به خاک سوریه» و همچنین ابراز حمایت از حضور ارتش در نقاط مرز شمالی است. 


تجمع مردم در شرق سوریه علیه ترکیه

در همین ارتباط، یگان‌های ارتش سوریه امروز تسلط خود را بر روستای أم حرملة، باب الخیر، أم عشبة، الأسدیة در ریف جنوب شرقی شهر راس العین تقویت کرده و مسافت خود را تا مرزهای ترکیه به سه کیلومتر کاهش دادند.

روزنامه سوری الوطن هم گزارش داد: ارتش سوریه در بزرگ‌ترین عملیات استقرار نیروهای خود در شرق فرات و در تلاش برای تامین امنیت بزرگراه مواصلاتی میان حلب و الحسکه معروف به مسیر M4 ارتش سوریه  مناطق وسیعی از جاده‌ای که الحسکه در تل التمر و تل التمر را به عین عیسی و سپس عین العرب متصل می‌کند تحت کنترل خود گرفت. در همین حال ارتش سوریه به استقرار خود در ریف شمال غربی الحسکه ادامه داده و دامنه سلطه خود را بر بسیاری از روستاها گسترش داد.

همچنین تلویزیون سوریه امروز از درگیری میان ارتش این کشور با ارتش ترکیه در شهر «رأس العین» در شمال شرق سوریه خبر داد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت که این درگیری در حومه رأس العین رخ داده و یگان‌های ارتش سوریه تا کنون توانسته‌اند بر روستاهای «ام حرمله»، «باب الخیر»، «ام عشبه» و «الاسدیه» در حومه رأس العین تسلط یابند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه ترکیه تظاهرات تحولات ترکیه تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه