Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی ، دراین پیام آمده است:‌ با تأسف و تأثر فراوان، خبر رحلت عالم بزرگوار، مدافع راستین اسلام و ولایت، علّامه محقق آقای حاج سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله علیه را دریافت کردیم.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است:‌  شخصیتی که عمر پر برکت خود را در ارائه صحیح تاریخ اسلام و مذهب حقّه جعفری و پاسخ به شبهات و دفاع از معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام گذرانید و ده‌ها کتاب نفیس و ارزنده و معتبر را به عالم اسلام و حوزه‌های علمیه و  پژوهشگران این عرصه تقدیم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقدان این روحانی وارسته برای مراکز علمی و دینی ثلمه و خسارت است.

پیام ادامه یافته است:‌اینجانب این ضایعه مؤلمه را به حضرات علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان محترم به ویژه مردم شریف کشور لبنان و خاندان مکرّم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده؛ از خداوند متعال علوّ درجات برای روح مطهر ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت دارم.

مرحوم آیت الله  سید جعفر مرتضی عاملی در۱۵ صفر سال ۱۳۶۴ هجری قمری  ( ۶ ژانویه ۱۹۴۵) در شهر «دیرقانون» از توابع استان «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و اصلیت خانواده وی به شهر عیتا الجبل در استان «بنت جبیل» باز می‌گردد.

وی مقدمات علوم اسلامی را نزد پدرش در لبنان آموخت و در سال ۱۹۶۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی نجف شد

در سال ۱۹۶۲ از نجف به حوزه علمیه قم آمد و در سال ۱۹۹۳ به لبنان بازگشت و در آنجا حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع)  را بنیان نهاد . وی مراکز اسلامی دیگری نیز در لبنان تأسیس کرد و تألیفات بسیار زیادی به ویژه در حوزه تاریخ اسلامی دارد.

علامه  مرتضی عاملی روز یکشنبه پس از چند سال تحمًل درد و رنج بیماری درلبنان دارفانی را وداع گفت. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی قم پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ متن پیام حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم بدین شرح است:

بسمه تعالی

جایگاه معلم در باور و ارزشهای ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی است.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

اینجانب به عنوان نماینده دولت مردمی در مهاباد، در سال مزین به نام " جهش تولید با مشارکت مردم" ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمان و تلاشگران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی در شهرستان مهاباد تبریک و تهنیت گفته، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

حسن عباسی

فرماندار ویژه مهاباد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم